Program 149+ w Biedronce. Sieć daje rabaty za duże zakupy

Biedronka wprowadza nową promocję, w której nawiązuje do rządowych programów prorodzinnych oraz... oferty Lidla. Wszystko promowane jest plakatem z uśmiechniętymi klientami i dopiskiem program 149+. Szkoda tylko, że aby z akcji skorzystać, trzeba dobrze zapoznać się z regulaminem. Kruczków jest tam pełno.

Obraz
materiały prasowe
Sebastian Ogórek

Dyskont od czwartku przy zakupach powyżej 149 zł przyznaje 10 proc. rabatu na produkty dla dzieci (np. pieluchy, żywność w słoiczkach), szynki i polędwice oraz owoce i warzywa. Co ciekawe promujący akcję plakat sugeruje, że zniżka przyznawana jest na cały paragon - co innego mówi jednak regulamin.

Warunkiem otrzymania rabatu jest też kupienie minimum dziesięciu produktów, ale trzeba pamiętać, że nie mogą to być papierosy, alkohol czy doładowania telefonów. To akurat standard przy tego typu promocjach. Dziwić może inne regulaminowe wyłączenie - do zakupów nie są wliczane niektóre produkty dla dzieci, a dokładniej mleka Bebiko, Nan, Nestle czy Humana. To drogie artykuły kosztujące nawet kilkadziesiąt złotych.

Maksymalnie zaoszczędzić można w trakcie jednych zakupów 149 zł - gdy do koszyka włożymy wybrane produkty za 1490 zł. A ponieważ i sam rabat liczony jest dopiero po przekroczeniu 149 zł, więc Biedronka sprytnie nazwała promocję Programem 149+. To nawiązanie do rządowego 500+. Jednocześnie reklamuje akcję hasłem "duże rodziny, duże zakupy" i wizualizacją klientów, która kojarzy się z programem Karta Dużej Rodziny.

Bardziej niż rząd sieć kopiuje jednak konkurencję. Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu do KRD przystąpił Lidl. Osoby posiadające minimum trójkę dzieci mogą dzięki temu do końca kwietnia kupić o 10 proc. taniej świeże owoce i warzywa, a także bakalie i mąki. O przypadku nie można tu mówić - Biedronka po prostu szybko odpowiedziała na ofertę Lidla.

To zresztą nie pierwszy taki przypadek. Już raz sieci licytowały się, kto da większy rabat swoim klientom. W sierpniu zeszłego roku Lidl zorganizował akcję rozdawania kuponów o wartości 20 zł za zakupy powyżej 100 zł.

Biedronka zorganizowała wtedy swoją promocję "A tymczasem w Biedronce..." dającą prawdo do bonu na 25 zł. Lidl w odpowiedzi podbił stawkę i dał 30 zł.

Wybrane dla Ciebie
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków