"Puls Biznesu": Cyfrowe bariery e‑handlu w UE

W UE nie ma jednolitego rynku dóbr cyfrowych, który - według szacunków Komisji Europejskiej - mógłby przynosić nawet 415 mld euro rocznie. Tracą na tym firmy i zwykli obywatele - pisze "Puls Biznesu".

22.09.2015 01:50

Tylko 15 proc. konsumentów robi zakupy on-line w innym państwie Unii, a zaledwie 7 proc. małych i średnich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż transgraniczną.

Przekonanie, że internet znosi wszystkie bariery i granice mija się z prawdą. Powszechnie wykorzystuje się geolokalizację do blokowania usług lub dostępu do towarów (na wielu platformach e-commerce stosuje się mechanizmy wykrywające kraj pochodzenia klienta, np. przez analizę numeru IP).

Bruksela chce z tym skończyć. Środkiem do celu jest stworzenie wspólnego dla wszystkich państw UE prawa autorskiego - wskazuje "PB".

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)