Reklamowe hity 2012
Dom mediowy PanMedia Western podsumował rok 2012 na rynku polskiej reklamy, sprawdzając, ile reklamodawcy wydali na spoty przy poszczególnych programach z celebrytami. Kwoty przekraczają nawet 100 mln zł! Kto tyle zarabia dla swoich stacji?
_ Badania dotyczą całego roku 2012 razem z powtórkami. Wyceny powstały na podstawie cenników, czyli nie zawierają rabatów. _
Kto zarabia dla swojej stacji nawet 100 mln zł?
Dom mediowy PanMedia Western podsumował rok 2012 na rynku polskiej reklamy, sprawdzając, ile reklamodawcy wydali na spoty przy poszczególnych programach z celebrytami. Kwoty przekraczają nawet 100 mln zł! Kto tyle zarabia dla swoich stacji?
_ Badania dotyczą całego roku 2012 razem z powtórkami. Wyceny powstały na podstawie cenników, czyli nie zawierają rabatów. _
10. "You can dance": Piróg, Rusin, Egurolla, Kazadi - 44,3 mln zł
Taneczne show TVN "You can dance" zarobiło w zeszłym roku blisko 45 mln zł. Średnia cena spotu emitowanego podczas programu to 26 tys. zł za 30 sekund.
Dla TVN to jednak za mało. Z edycji na edycję spada oglądalność "You can dance", dlatego prognozowano, że ósmej już edycji nie będzie. Ostatecznie w przyszłym roku ponownie oglądać będzie można program z Pirogiem, Rusin i Egurollą.
9. Kuba Wojewódzki - 49,6 mln zł
Tego programu raczej nikt z anteny nie zdejmie. Kuba Wojewódzki do TVN przyniósł w 2012 roku blisko 50 mln zł. To bardzo dużo, zwłaszcza jeśli porównać koszty organizacyjne tego talk show z innymi megaprodukcjami. Jeden spot przy programie Kuby Wojewódzkiego kosztuje 17 139 zł.
8. "Bitwa na głosy": Kędzierski, Urbański, Bohosiewicz, Węgorzewska, Zamachowski - 59,0 mln zł
Największe show telewizji publicznej, czyli "Bitwa na głosy" zarobiło niecałe 60 mln zł. Byłoby pewnie więcej, ale TVP nie może przerywać programów reklamami. I tak ten zakaz udaje się na razie obchodzić dzieląc "Bitwę na głosy" na części. Średnio za jeden spot trzeba zapłacić 14 474 zł.
7. "Got to dance": Mazurówna, Liszowska, Malitowski, Andersz - 63,9 mln zł
Kolejne w zestawienie show taneczne. Polsatowski "Got to dance" przyniósł 63,9 mln zł przychodów. Jeden spot kosztuje średnio 31 250 zł.
6. "Jaka to melodia": Robert Janowski - 80,9 mln zł
Zeszłoroczny zwycięzca w tym roku spadł na szóste miejsce. To i tak olbrzymi sukces, bo Polacy piosenki w programie prowadzonym przez Janowskiego odgadują już 15 lat. Jeden spot przy "Jaka to melodia" kosztuje średnio 16 928 zł.
5. "X Factor": Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kuźniar - 90,0 mln zł
Kolejny program z udziałem Kuby Wojewódzkiego. Telewizją rządzą albo śpiewający, albo tańczący. Dlatego TVN postawił na klona programu 'Idol" w postaci "X Factor". Średnia cena spotu to 37 246 zł. To drugie miejsce w zestawieniu.
4. "Mam talent": Chylińska, Foremniak, Kozyra, Prokop, Hołownia - 96,7 mln zł
Co może być lepszego od programu o śpiewaniu lub tańczeniu? Oczywiście talentshow, który łączy obie te formy. "Mam talent" to średnio najdroższe reklamy w Polsce. Jeden spot kosztuje 42 091 zł.
3. "Must be the music": Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut - 98,2 mln zł
Najlepiej zarabiający program Polsatu. Stacji przyniósł blisko 100 mln zł przychodów reklamowych. Jednocześnie zajął to samo miejsce w rankingu co rok wcześniej. Jedna 30-sekundowa reklamówka przy "Must be the music" kosztuje 38 908 tys. zł.
2. "Rozmowy w toku": Ewa Drzyzga - 101,9 mln zł
Nie tak głośny, jak inne programy w zestawieniu, ale za to puszczany regularnie. Przy tym talk show przez cały rok razem z powtórkami wyemitowano w sumie 12,5 tys. reklam! Cena jednego spotu już nie zwala z nóg - to zaledwie 9 796 zł. W sumie jednak i tak "Rozmowy w toku" i Ewy Drzyzgi przyniosły TVN 102 mln zł.
1. "Kuchenne rewolucje": Magda Gessler - 131,6 mln zł
Rok 2012 nie należał ani do śpiewających, ani do tańczących, ale do gotujących. Magda Gessler zarobiła dla TVN aż 131,6 mln zł, awansując na pierwsze miejsce wśród najbardziej dochodowych gwiazd w Polsce (w zeszłym roku zajmowała miejsce 7.).
Przy "Kuchennych rewolucjach" jeden spot kosztował średnio 28 217 zł. Jeden odcinek tego programu przyciąga średnio 2,62 mln widzów (dane Nielsen Audience Measurement).