Rusza kampania promocyjna Sandomierza
Billboardy i imprezy promocyjne w centrach handlowych największych miast, reklamy w internecie i audycje w ogólnopolskich mediach - to elementy kampanii promocyjnej jednego z najstarszych polskich miast, Sandomierza (Świętokrzyskie).
Przewodnim hasłem akcji będzie obowiązujące do tej pory hasło "Sandomierz. Królewskie miasto", uzupełnione o zdanie: "Tu wszystko Ci służy".
Kampania, która ma na celu budowę wizerunku marki miasta oraz promocję jego unikalnych atrakcji turystycznych, historycznych i kulturalnych, rozpocznie się 1 sierpnia. Akcja ma zachęcać do odwiedzenia Sandomierza w okresie urlopowym, a także promować miasto jako idealny cel weekendowych wypadów przez cały rok.
Kampania będzie skierowana głównie do mieszkańców województw: mazowieckiego, łódzkiego, małopolskiego, lubelskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. W sierpniu, w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Katowicach i w Kielcach pojawić się ma 260 billboardów zachęcających do odwiedzenia Sandomierza. Elementem kampanii będą również weekendowe stoiska promocyjne w największych centrach handlowych Warszawy, Łodzi i Krakowa.
Dodatkowo kampanii towarzyszyć będzie promocja w internecie, m.in. na portalach społecznościowych. Od połowy lipca przez dwa miesiące na portalu Onet.pl. będzie można przeczytać o walorach turystycznych miasta. Promocja nadwiślańskiego grodu będzie także prowadzona przez miesiąc w programach stacji telewizyjnych, m.in. TVN, w Programie III Polskiego Radia i w radiu RMF FM.
Za organizację kampanii odpowiada jedna z agencji reklamowych oraz sandomierski magistrat.
Jak powiedziała Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu w Urzędzie Miasta Ewa Kondek, kampania promocyjna - choć planowana z wyprzedzeniem - ze względu na majową i czerwcową powódź nabrała w tym roku dodatkowego wymiaru.
- Ruch turystyczny w regionie osłabł. Chcemy zapewnić, że lewobrzeżna część miasta, w której zlokalizowane są wszystkie najcenniejsze zabytki, jest całkowicie bezpieczna i wolna od jakichkolwiek zagrożeń. Do miasta można bez problemu dojechać, a wszystkie zaplanowane wydarzenia kulturalne odbywają się zgodnie z harmonogramem - podkreśliła Kondek.
Kampania której koszt wyniesie ok. 1,5 mln zł jest częścią projektu "Wzmocnienie zasobów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego miasta Sandomierza - etap II", współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.
Sandomierz jest jednym z najstarszych miast w Polsce, lokowanym w pierwszej połowie XIII wieku. Tamtejsza starówka, obejmująca ponad sto zabytkowych obiektów najwyższej klasy, uznawana jest - ze względu na wysoką wartość historyczną i architektoniczną, a także urzekające położenie na stromej skarpie nadwiślańskiej i inne niepowtarzalne walory krajobrazowe - za największy skarb miasta.
Najcenniejsze zabytki to m.in. średniowieczny układ urbanistyczny, kościół św. Jakuba - jeden z najstarszych obiektów ceglanych w kraju, oraz gotycka katedra.
Sandomierz jest położony na siedmiu wzgórzach, pomiędzy którymi znajdują się malownicze lessowe wąwozy. W granicach miasta znajduje się rezerwatem geologiczno-przyrodniczym Góry Pieprzowe, stanowiący wschodnie zwieńczenie Gór Świętokrzyskich. Doskonałym miejscem do rodzinnego wypoczynku jest odnowiony Park Piszczele, w którym zlokalizowano m.in. ścieżki spacerowe i rowerowe, skate-park oraz park linowy.