"Rzeczpospolita": Po karmę do internetu

Rośnie sprzedaż żywności dla pupili. Coraz więcej wydajemy na nią w sieci - donosi "Rzeczpospolita".

12.11.2015 04:35

Polski rynek produktów dla zwierząt domowych zwiększy się w tym roku o niemal 5 proc., do 2,3 mld zł - szacuje firma badawcza Euromonitor International.

W sieci Polacy kupują coraz więcej karmy specjalistycznej (z wyższej półki cenowej, np. przeznaczonej dla konkretnej rasy). Branża szacuje, że w tym roku wydamy na nią w sumie 500 mln zł, o 15 proc. więcej niż przed rokiem.

"W tej chwili połowa sprzedaży karmy specjalistycznej przypada na tradycyjne sklepy zoologiczne, jednak już w przyszłym roku powinna ją wyprzedzić sprzedaż internetowa. W ostatnich latach e-handel karmą specjalistyczną rósł w tempie 20-30 proc. rocznie, podczas gdy handel tradycyjny jest raczej stabilny" - szacuje Piotr Więcek, dyrektor generalny KrakVetu.

Polacy kupują coraz chętniej w internecie ze względu na wygodę i niższe ceny. Dystrybutorzy przyznają, że marże, które uzyskują z e-handlu, nie są wysokie. Jednak przy odpowiedniej skali obrotów biznes może być opłacalny.

Więcej na http://www.rp.pl

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)