Trwa ładowanie...

Sieć delikatesów internetowych A.pl rośnie w siłę

Action SA i Bomi SA podjęły decyzję o rozwijaniu wspólnego projektu e-delikatesów. W ramach podwyższenia kapitału w A.pl Internet SA (internetowy dystrybutor produktów Bomi), każda ze spółek objęła po niemal 20 procent akcji z zamiarem zbudowania jednego z największych podmiotów w branży e-grocery. Dzięki współpracy tych dwóch spółek zaledwie w pół roku na sieć sklepów A.pl składać się będą punkty sprzedaży w ośmiu polskich miastach.

Sieć delikatesów internetowych A.pl rośnie w siłęŹródło: Jupiterimages
ddrh9zs
ddrh9zs

Spółka A.pl Internet SA, właściciel marki delikatesów internetowych A.pl, prowadzi już swoją działalność w Warszawie, Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie i Trójmieście. Coraz większe zainteresowanie klientów ofertą e-sklepu oraz rosnące znaczenie internetowego kanału sprzedaży w segmencie FMCG, zadecydowało o otwarciu w najbliższych tygodniach kolejnych oddziałów A.pl. W planach są Katowice, Białystok i Szczecin. Realizacja tej strategii będzie możliwa m.in. dzięki pozyskaniu partnerów w postaci Bomi i Action.

- Analizując rynki najbardziej rozwiniętych państw zauważalnym jest rosnący udział internetowego kanału w sprzedaży każdej kategorii produktów, również FMCG. Ten trend coraz widoczniejszy jest również w Polsce. Trudno więc wyobrazić sobie dalsze wzmacnianie pozycji Bomi bez wyraźnego zaznaczenia naszej obecności w sieci. Pierwsze miesiące współpracy z A.pl potwierdzają słuszność podjętych decyzji - mówi Marek Romanowski, prezes zarządu Bomi SA.

Dzięki współpracy firmy A.pl Internet SA ze znaczącymi na rynku graczami, spółka zyskała stabilnych akcjonariuszy, natomiast Bomi SA i Action SA udział w najszybciej rozwijającym się kanale sprzedaży produktów spożywczych. Rocznie wzrost rynku e-grocery szacowany jest na 20-30 procent, podczas gdy sprzedaż w sklepach tradycyjnych w tym samym okresie ma rozwijać się w tempie od 1 do 10 procent.

- Nasza strategia biznesowa opiera się m.in. o internetowy kanał dystrybucji. Obok sklepu gram.pl, Sferis.pl i innych projektów związanych ze sprzedażą urządzeń IT i RTV/AGD, chcemy koncentrować się na działaniach w obszarze e-grocery. Posiadamy know-how i potężną bazę klientów naturalnie sięgających po e-commerce. Jestem przekonany, że połączenie wiedzy Action i Bomi zapewnia projektowi delikatesów A.pl rynkowy sukces - dodaje Piotr Bieliński, prezes zarządu Action SA.

ddrh9zs

Wraz z rozwojem regionalnym A.pl Internet SA przygotowuje się do wejścia na New Connect, w celu pozyskania dodatkowych środków mających na celu szybszy rozwój geograficzny platformy internetowej i stworzenie najwyższego standardu obsługi klienta.

A.pl funkcjonuje na rynku warszawskim od 2007 roku, kiedy to Action SA uruchomił galerię internetową pod tą właśnie nazwą. W grudniu 2008 roku A.pl zmienił swój profil na delikatesy internetowe, oferujące ponad 12 tysięcy produktów skierowanych do szerokiego grona klientów. Są to m.in.: produkty spożywcze, akcesoria biurowe, artykuły zoologiczne i AGD. W 2010 roku partnerem A.pl oraz dostawcą produktów została Grupa Bomi SA. Dzięki tej współpracy A.pl zaczyna działać w kolejnych miastach Polski.

Bomi SA działa na rynku handlu artykułami konsumpcyjnymi typu FMCG, w segmencie wielkopowierzchniowych sklepów delikatesowych. Spółka kieruje swoją ofertę do bardziej zamożnych klientów, ceniących bogaty wybór i różnorodność produktów oraz komfortowe warunki zakupów. Delikatesy Bomi oferują swoim klientom asortyment w ilości 35 tys. artykułów.

Autor: IP

ddrh9zs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
ddrh9zs