Siódemką trafili w dziesiątkę

Poczta Polska, zmagająca się z wewnętrznymi wyzwaniami, cyfryzacją życia i liberalizacją rynku, strategię rozwoju oparła m.in. na handlu internetowym. Ale tu wyrasta jej potężny konkurent, ostrzega "Puls Biznesu".

Siódemką trafili w dziesiątkę
Źródło zdjęć: © Flickr / CC | yucatan

15.04.2014 | aktual.: 15.04.2014 07:20

Jest nim umacniająca się w Polsce państwowa poczta francuska La Poste, która w 2013 r. miała 22 mld euro obrotów i 770 mln euro zysku operacyjnego.

DPD Polska, spółka należąca do grupy La Poste, podpisała właśnie umowę zakupu od funduszu Abris Capital firmy kurierskiej Siódemka, wyspecjalizowanej w e-commerce. Wprawdzie wartości transakcji nie podano, ale eksperci rynkowi oceniają, że w grę wchodziło ok. 0,5 mld zł. Abris Capital zrobił dobry interes, bo w 2010 r. odkupił Siódemkę od założycieli za 230 mln zł.

Siódemka obsługuje obecnie ok. 12 tys. firm, a jej przychody wzrosły ze 156 mln zł w 2009 r. do 336 mln zł w 2013 r. Dzięki przejęciu Francuzi znacząco umocnią się w Polsce. Połączona firma będzie miała ponad 20 proc. udziału w tym segmencie rynku. Szef Siódemki przekonuje, że pracy dla kurierów nie zabraknie, bo handel coraz szybciej przenosi się do sieci, co widać zwłaszcza po branży AGD czy odzieżowej.

Według branżowych prognoz - w tym roku zamówimy w internecie towary za 30-35 mld zł, podaje "PB".

Źródło artykułu:PAP
poczta polskapocztasiódemka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (42)