Spada sprzedaż nowych aut w Polsce
W kwietniu producenci i importerzy aut sprzedali w Polsce 25 tys. 315 nowych samochodów, o 11,9 proc. mniej niż rok wcześniej i o 13,74 proc. mniej niż w marcu - poinformował instytut Samar.
07.05.2010 | aktual.: 07.05.2010 10:40
Łącznie od początku roku do końca kwietnia w Polsce nabywców znalazło 104 tys. 429 nowych aut, czyli o 10,52 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r.
W rankingu 10 najpopularniejszych marek na polskim rynku (wszystkie odnotowały spadek sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku) liderem pozostaje Skoda, która od początku roku sprzedała 12 tys. 217 aut, o 6,56 proc. mniej niż w tym samym okresie 2009 r. Słabsze wyniki notuje też wicelider rynku Toyota, która sprzedała 8778 aut, o 17,28 proc. mniej niż przed rokiem.
Poprzedni wicelider Fiat spadł na 3. pozycję. Od początku roku włoski producent sprzedał w Polsce 8672 auta, aż o 29,93 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Na kolejnych miejscach znajdują się: Volkswagen, Ford, Opel, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.
Samar sygnalizuje nowe zjawisko na rynku motoryzacyjnym - Polacy coraz więcej nowych i prawie nowych aut kupują w salonach zagranicznych, co stanowi już realną konkurencję dla samochodów sprzedawanych w kraju. Jak wynika z ostatnich danych Ministerstwa Finansów, tylko w pierwszym kwartale sprowadzono do Polski 2,5 tys. aut z roczników produkcji 2009 i 2010.