Spadają notowania polskich wódek
W rankingu sprzedaży 50 największych międzynarodowych marek mocnych alkoholi są tylko dwie polskie. W dodatku obniżyły swoje notowania - stwierdza "Puls Biznesu".
12.08.2011 | aktual.: 12.08.2011 07:01
Według "IWSR Top 50 International Spirits Brands List" liczą się tylko dwie polskie marki, a ich pozycja słabnie. Na 34 miejscu uplasował się Sobieski z 2,9 mln sprzedanych 9-litrowych kartonów w 2010 roku (w poprzednim rankingu zajął pozycję 30). Z kolei Wyborowa spadła z 38 na 46 miejsce z wynikiem 1,8 mln.
Leszek Wiwała, prezes związku Polski Przemysł Spirytusowy, ocenia, że nasza wódka jest w dalszym ciągu niewykorzystaną szansą.
- Trzeba wreszcie zorganizować jej profesjonalną promocję na świecie. W tę akcję powinny się zaangażować nie tylko firmy i organizacje branżowe, ale także rząd - mówi.
Jak podkreśla Wiwała, najlepszym pomysłem jest zorganizować zintegrowaną kampanię promującą Polskę, naszą kuchnię i wódkę.