Spadają przychody TVN

Przychody TVN spadły. W 2012 roku Grupa TVN zanotowała 520,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 89,89 mln zł straty rok wcześniej. Przychody spółki wyniosły 1 582 mln zł, 7 proc. mniej niż w 2011 roku.

Spadają przychody TVN
Źródło zdjęć: © autor: Adam Kliczek / Wikipedia, licencja: CC BY-SA 3.0

28.02.2013 | aktual.: 28.02.2013 17:55

W 2012 roku Grupa TVN zanotowała 520,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 89,89 mln zł straty rok wcześniej. Przychody spółki wyniosły 1 582 mln zł, 7 proc. mniej niż w 2011 roku.

TVN rozważa wypłacanie z zysku osiągniętego w 2012 roku dywidendy, bądź przeznaczenie tych środków na optymalizację struktury finansowej. Decyzję w tej sprawie spółka podejmie w ciągu kilku tygodni - poinformował na konferencji prasowej John Driscoll, wiceprezes TVN. "Zastanawiamy się nad tym, czy wypłacić dywidendę, czy może powinniśmy wykorzystać środki, które posiadamy do optymalizacji struktury finansowej. Nasze stanowisko powinno się wyklarować w ciągu kilku najbliższych tygodni - powiedział Driscoll.

Dodał, że TVN widzi obecnie kilka możliwych dróg refinansowania swojego długu, które pozwoliłoby spółce na płacenie niższych odsetek w przyszłości. Poinformował, że TVN przygląda się m.in. rynkowi obligacji.

Na koniec 2012 r. TVN miał 1.274 mln zł gotówki, z czego 918 mln zł pochodziło ze sprzedaży Onetu. Dług netto spółki wyniósł wówczas 2.046 mln zł.

Polityka dywidendowa spółki zakłada wypłatę od 30 do 50 proc. rocznego skonsolidowanego zysku netto.

W 2012 r. skonsolidowanego zysku netto TVN wyniósł 486,1 mln zł.

TVN wypłacił za 2011 r. specjalną dywidendę w wysokości 0,1 zł na akcję ze skumulowanych zysków, w związku z osiągnięciem przez platformę 'n' rocznego dodatniego wyniku EBITDA.

Nadzieje na przyszły rok

TVN liczy, że w drugiej połowie roku nastąpi poprawa na rynku reklamy telewizyjnej - poinformował w czasie konferencji Markus Tellenbach, prezes spółki. Dodał, że tym samym w całym roku rynek może zachowywać się lepiej niż spółka założyła w swoich szacunkach. "Wierzę, że w II połowie roku nastąpi poprawa (na rynku reklamy telewizyjnej - PAP)" - powiedział Tellenbach.

Dodał, że daje to przestrzeń do lepszego zachowania rynku niż zakłada spółka w swoich przewidywaniach na cały 2013 r.

TVN podał w czwartkowym komunikacie, że w 2013 r. oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej o średniej jednocyfrowej dynamice.

Tellenbach poinformował, że jak dotąd I kwartał tego roku jest lepszy na rynku reklamy telewizyjnej od IV kwartału poprzedniego roku, jednak rynek nadal charakteryzuje pewna ostrożność, w związku z ogólna sytuacją ekonomiczną.

Pytany o to, czy perspektywy na 2013 r. przedstawione przez spółkę, opierają się na konserwatywnych, czy optymistycznych założeniach, Tellenbach odpowiedział: "nie są one ani optymistyczne ani pesymistyczne. Są najlepsze jakie mogliśmy sporządzić na podstawie naszej obecnej wiedzy".

Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w IV kwartale 2012 r. spadł o ok. 8,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)