Sprzedaż Coca-Cola w Polsce w dół

Warszawa, 12.08.2014 (ISBnews) - Sprzedaż napojów produkowanych przez koncern Coca-Cola w Polsce odnotowała wolumenowo 'wysoki jednocyfrowy spadek' w II kw. i I półroczu 2014 r. w porównaniu do analogicznych okresów 2013 r., poinformowała spółka. Przyczyną spadku była strategia rynkowa firmy ukierunkowana na najbardziej dochodowe produkty.

Sprzedaż Coca-Cola w Polsce w dół
Źródło zdjęć: © AFP | Kevork Djansezian

12.08.2014 | aktual.: 12.08.2014 18:05

Sprzedaż napojów produkowanych przez koncern Coca-Cola w Polsce odnotowała wolumenowo "wysoki jednocyfrowy spadek" w II kw. i I półroczu 2014 r. w porównaniu do analogicznych okresów 2013 r., poinformowała spółka. Przyczyną spadku była strategia rynkowa firmy ukierunkowana na najbardziej dochodowe produkty.

"Chociaż spadek bezrobocia i wzrost dochodów mieszkańców mógł dawać nadzieję na odwrócenie niekorzystnego trendu sprzedaży w Polsce, to czynniki te dopiero przełożą się na wzrost wydatków społeczeństwa. Co więcej, strategia naszej firmy skupiała się na produktach o szybko rosnącej wartości, co na rynku opanowanym przez dyskonty przyczyniło się do spadku sprzedaży ogółem" - czytamy w komunikacie.

Spadek sprzedaży w Polsce w II kw. 2014 r. i I półroczu 2014 r. spółka określiła jako "wysoki jednocyfrowy" (w ujęciu procentowym). Wolumen sprzedaży zmniejszył się we wszystkich najważniejszych kategoriach produktów, ale tempo jego spadku w segmencie napojów gazowanych było niższe ("spadek średni jednocyfrowy"). Jednocześnie, w tym roku spadek ten był większy niż w roku ubiegłym, kiedy określano go jako "niski jednocyfrowy"w II kw. 2013 i "średni jednocyfrowy" w I połowie 2013 r.

Koncern informuje, że sprzedaż na rynkach rozwijających się spadła o 5% r/r w II kwartale i o 7% r/r w całej I połowie 2014 r. Koncentracja spółki na najbardziej dochodowych markach dotyczyła szczególnie rynku polskiego i czeskiego.

Sprzedaż napojów Coca Cola na rynkach rozwijających się spadła do 100,3 mln skrzynek w II kw. 2014 r. (ok. 569 mln litrów) z 105,5 mln skrzynek przed rokiem (ok. 599 mln litrów). Wartość sprzedaży w tym okresie spadła do 299,5 mln euro z 308,5 mln euro (o 3% r/r). Rynki rozwijające się Coca-Coli to Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Litwa, Polska, Słowacja i Słowenia.

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (268)