Sprzedaż Coca-Cola w Polsce w dół

Warszawa, 12.08.2014 (ISBnews) - Sprzedaż napojów produkowanych przez koncern Coca-Cola w Polsce odnotowała wolumenowo 'wysoki jednocyfrowy spadek' w II kw. i I półroczu 2014 r. w porównaniu do analogicznych okresów 2013 r., poinformowała spółka. Przyczyną spadku była strategia rynkowa firmy ukierunkowana na najbardziej dochodowe produkty.

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP | Kevork Djansezian

Sprzedaż napojów produkowanych przez koncern Coca-Cola w Polsce odnotowała wolumenowo "wysoki jednocyfrowy spadek" w II kw. i I półroczu 2014 r. w porównaniu do analogicznych okresów 2013 r., poinformowała spółka. Przyczyną spadku była strategia rynkowa firmy ukierunkowana na najbardziej dochodowe produkty.

"Chociaż spadek bezrobocia i wzrost dochodów mieszkańców mógł dawać nadzieję na odwrócenie niekorzystnego trendu sprzedaży w Polsce, to czynniki te dopiero przełożą się na wzrost wydatków społeczeństwa. Co więcej, strategia naszej firmy skupiała się na produktach o szybko rosnącej wartości, co na rynku opanowanym przez dyskonty przyczyniło się do spadku sprzedaży ogółem" - czytamy w komunikacie.

Spadek sprzedaży w Polsce w II kw. 2014 r. i I półroczu 2014 r. spółka określiła jako "wysoki jednocyfrowy" (w ujęciu procentowym). Wolumen sprzedaży zmniejszył się we wszystkich najważniejszych kategoriach produktów, ale tempo jego spadku w segmencie napojów gazowanych było niższe ("spadek średni jednocyfrowy"). Jednocześnie, w tym roku spadek ten był większy niż w roku ubiegłym, kiedy określano go jako "niski jednocyfrowy"w II kw. 2013 i "średni jednocyfrowy" w I połowie 2013 r.

Koncern informuje, że sprzedaż na rynkach rozwijających się spadła o 5% r/r w II kwartale i o 7% r/r w całej I połowie 2014 r. Koncentracja spółki na najbardziej dochodowych markach dotyczyła szczególnie rynku polskiego i czeskiego.

Sprzedaż napojów Coca Cola na rynkach rozwijających się spadła do 100,3 mln skrzynek w II kw. 2014 r. (ok. 569 mln litrów) z 105,5 mln skrzynek przed rokiem (ok. 599 mln litrów). Wartość sprzedaży w tym okresie spadła do 299,5 mln euro z 308,5 mln euro (o 3% r/r). Rynki rozwijające się Coca-Coli to Chorwacja, Czechy, Estonia, Węgry, Litwa, Polska, Słowacja i Słowenia.

Wybrane dla Ciebie
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali