Sprzedaż komputerów mocno spadła
Globalny rynek przeżywa największe załamanie w historii. Trend dociera także do Polski. Klienci wybierają tablety - donosi "Puls Biznesu".
16.04.2013 | aktual.: 02.08.2013 10:53
Według firmy analitycznej IDC, globalna sprzedaż komputerów w pierwszym kwartale spadła tego roku aż o 14 proc. rok do roku (nabywców znalazło ponad 76 mln sztuk urządzeń). To największe kwartalne tąpnięcie w historii. Globalne trendy są widoczne także w Polsce.
- Sprzedaż komputerów na polskim rynku także spada - mówi Damian Godos, analityk polskiego oddziału IDC. Firma nie ma jeszcze danych za pierwszy kwartał dla rynku polskiego, ale wstępne szacunki mówią o spadku o kilkanaście procent.
- Rynek komputerów stacjonarnych będzie wyhamowywał w tempie 5 -10 proc. rocznie, na rynku notebooków możemy się spodziewać jeszcze większych spadków - nawet 20 proc. w skali roku - szacuje Sławomir Harazin, wiceprezes Actiona.
Od kilku lat klienci zamieniali komputery stacjonarne na laptopy. Działo się tak do ubiegłego roku, kiedy to serca konsumentów szturmem zdobyły tablety. Według Damiana Godosa, to ich sukces jest najważniejszym czynnikiem dołującym sprzedaż komputerów.