Strach zagląda w oczy Kowalskiemu
Badania nastrojów konsumenckim pokazują, że Polacy widzą kryzys i boją się o przyszłość.- pisze "Puls Biznesu".
18.12.2008 | aktual.: 18.12.2008 06:43
Gazeta powołuje się na sondaż ośrodka Ipsos, według którego wskaźnik optymizmu konsumentów spadł z 98 do 92 punktów. Indeks obrazuje postrzeganie obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i własnego gospodarstwa domowego. Obliczany jest on na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej grupy konsumentów na 5 pytań o sytuację ekonomiczną. Poziom powyżej 100 procent oznacza przewagę odpowiedzi optymistycznych.
"Puls Biznesu" podkreśla, że tylko od sierpnia spadł on o 16 punktów.
Gazeta powołuje się także na badania Pentora i CBOS- ich wyniki również nie napawają optymizmem. Ankiety te wskazują, że już co czwarty Polak spodziewa się pogorszenia się warunków ekonomicznych.