Świat o nas nie słyszy

Problemem Polski nie jest zły wizerunek, lecz jego brak - taki wniosek płynie z cytowanych przez "Puls Biznesu" badań, przeprowadzonych wśród zagranicznych przedsiębiorców w 9 krajach, uznanych przez resort gospodarki za kluczowe.

Świat o nas nie słyszy
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

10.10.2011 | aktual.: 10.10.2011 06:13

Wynika z nich, że na czterech z dziewięciu kluczowych rynków nasz kraj praktycznie nie istnieje.

Zagraniczni biznesmeni mają do Polski stosunek raczej obojętny. W przypadku firm chińskich dotyczy to niemal całości badanych (97 proc.), w Holandii, Francji czy USA - około połowy.

Nie jesteśmy na świecie postrzegani jako atrakcyjny partner biznesowy. Wśród pierwszej piątki najważniejszych krajów nie wymieniają nas firmy z Chin, Holandii, Rosji i USA. We Włoszech Polskę wskazuje co siódmy, w Niemczech co dziesiąty, a we Francji co piętnasty przedsiębiorca.

Tak dogłębnej analizy postrzegania Polski jeszcze nie było. Wzięło w niej udział 10 tys. zagranicznych firm. Ministerstwo Gospodarki zapłaciło za nią 3,2 mln zł., podaje "PB".

Źródło artykułu:PAP
wizerunekpolskamg
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)