Trwa ładowanie...

Światowe marki idą do Polski

Ze 120 sieci handlowych i usługowych, o które w tym roku wzbogaci się polski rynek franczyzowy, przynajmniej 30 będzie pochodzić z zagranicy, zapowiada "Dziennik Gazeta Prawna".

Światowe marki idą do PolskiŹródło: AFP
d1gguto
d1gguto

Według raportu firmy CB Richard Ellis - w Polsce działa ponad 30 proc. międzynarodowych sieci handlowych i usługowych. Do końca roku będzie ich o 10 proc. więcej. Dominować będą marki odzieżowe i gastronomiczne. Żaden z tych rynków nie jest jeszcze wystarczająco nasycony. Potwierdza to najnowszy raport GfK Polonia i Jones Lang LaSalle.

Po Niemczech stanowimy drugi najbardziej atrakcyjny rynek detaliczny w Europie, na Środkowym Wschodzie i w Afryce. Wyprzedziliśmy takie kraje jak Francja, Hiszpania i Wielka Brytania, która zamyka wielka piątkę planowanych ekspansji. Sieci, które są zainteresowane wejściem do Polski, jest przeszło tysiąc.

Warszawa ma najwyższy wskaźnik penetracji wszystkich badanych marek, sięgający 94 proc. W dużych aglomeracjach wynosi on 58 proc., w miastach średniej wielkości - 28 proc., natomiast najmniejsze rynki pokryte są zaledwie w 11 proc.

O atrakcyjności Polski świadczy rosnąca siła nabywcza Polaków, dzięki czemu sprzedaż detaliczna wzrosła w 2009 r. o 7,2 proc., a w roku minionym o 6,6 proc. Dla porównania - w Hiszpanii była przez ostatnie dwa lata na minusie (-0,3 proc. w 2009 r., i -6,1 proc. w 2010 r.), a na Węgrzech -3,6 w 2010 r. i w Czechach (-0,6 proc.).

d1gguto
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1gguto