Telestrada pod lupą UOKiK. Jest postępowanie
Przedstawiciele Telestrady mogli wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora - podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK wszczął postępowanie - jeśli zarzuty się potwierdzą, firmie grozi kara do 10 proc. obrotów.
23.10.2019 | aktual.: 23.10.2019 12:15
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły liczne skargi na kolejną firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora. Dotyczyły spółki Telestrada z Warszawy.
Jej przedstawiciele najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu. UOKiK wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty.
Pierwszym z nich jest wprowadzanie konsumentów w błąd - ze skarg wynika, że przedstawiciele Telestrady sugerują, że oferta dotyczy zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy chodzi o zawarcie umowy z nową firmą - Telestradą.
Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej
Ponadto UOKiK zarzuca firmie niewydawanie konsumentom dokumentów: umów i załączników do nich.
- W efekcie takich działań Telestrady konsumenci dopiero po otrzymaniu faktury za nowe usługi mogli się dowiedzieć, że zawarli umowę z tą firmą. Tymczasem zgodnie z prawem przed jej podpisaniem powinni dostać pełne, jednoznaczne i rzetelne informacje o ofercie i przedsiębiorcy, który ją proponuje - powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w komunikacie.
Zobacz także
- Tylko w takim przypadku mieliby szansę podjąć świadomą decyzję, czy związać się umową - dodał szef Urzędu.
Jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą nieuczciwą praktykę rynkową.
W przeszłości UOKiK karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod dotychczasowego operatora, np. PGT (Telefonia Polska Razem), Telekomunikacja Cyfrowa, Twoja Telekomunikacja, Nasza SA.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl