Tiffany w salonach sieci W.Kruk

Najbardziej luksusowa jubilerska marka świata może się pojawić w salonach W.Kruk. Potencjał Polski dostrzegła już Pandora.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

_ Zarząd otrzymał polecenie szukania nowych możliwości rozwoju, wprowadzanie nowych marek się w tym zawiera. Kryzys jest na pewno dobrym momentem na takie decyzje _ - mówi Wojciech Kruk, członek rady nadzorczej Vistula Group, do której należy sieć jubilerska W.Kruk. Więcej szczegółów nie chce podać, jednak z nieoficjalnych informacji wynika, że oprócz marki Tiffany w salonach sieci jubilerskiej mogą się też pojawić marki Chopard czy Bulgari, również z najwyższej światowej półki. Szczegóły mają być znane przed końcem tego roku. W grę wchodzi zarówno otwieranie samodzielnych salonów Tiffany, jak i stoisk w ramach sklepów W.Kruk, podobnych do tych, jakie ma już marka Rolex.

Brandy, które do tej pory nieco lekceważąco podchodziły do polskiego rynku, notują teraz spadek sprzedaży, dlatego są znacznie bardziej skłonne do pojawienia się w innych krajach. Zwłaszcza Tiffany, którego sprzedaż w II kwartale zmalała o 16 proc., do 612,5 mln USD. Znacznie gorsze wyniki notują sklepy w USA, których sprzedaż od początku roku spadła o 30 proc. Problemy nie omijają też Bulgari, które oprócz luksusowej biżuterii sprzedaje też odzież. Kryzys omija natomiast W.Kruka i inne firmy jubilerskie w Polsce. Przychody ze sprzedaży W.Kruka w I półroczu wzrosły (rok do roku) o 16,7 proc., do 664,4 mln zł, EBIT zaś, czyli wynik operacyjny salonów, zwiększył się o 26,4 proc., do 20,6 mln zł.

Potencjał polskiego rynku, wartego niemal 2 mld zł, dostrzegła też duńska sieć jubilerska Pandora, działająca już w ponad 20 krajach i osiągająca ponad 1,3 mld euro przychodów. W maju firma uruchomiła w Polsce swój pierwszy sklep, dzisiaj ma ich cztery, a do końca roku planuje kolejnych 11.

Z naszego kraju prowadzona będzie też ekspansja sieci w Europie Środkowo-Wschodniej. _ W ciągu pięciu lat planujemy otworzyć w Polsce 50-60 sklepów: własnych oraz w modelu franczyzowym, oraz około 500 w regionie, gdzie głównie będziemy pracować z dystrybutorami _- mówi Peter Mark, prezes Pandora Jewelry CEE. Jak wyjaśnia, firma jest zadowolona z pierwszych wyników. _ Weszliśmy na rynek, gdzie znajomość marki jest bliska zera, w środku kryzysu finansowego i na początku sezonu wakacyjnego. Mimo to już przekroczyliśmy nasze założenia i budżet _- dodaje.

Piotr Mazurkiewicz
PARKIET

Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok