To się nazywa intuicja

MCI Management wykazał się niebywałą intuicją, sprzedając kilka tygodni temu, za symboliczną złotówkę, resztę posiadanych akcji Hoopla.pl. Szkoda, że nie poinformował o tym rynku.

02.10.2008 | aktual.: 02.10.2008 11:15

Przegląd dnia

Nie miał takiego obowiązku, bo wartość zbywanych aktywów była niewielka (topniała od kilku miesięcy w miarę jak kondycja Hoopla.pl była coraz gorsza; jeszcze jesienią zeszłego roku przekraczała 37 mln zł). Komunikat o sprzedaży akcji byłby jednak ważnym sygnałem dla potencjalnych klientów Hoopla.pl, że z firmą dzieje się coś niedobrego. Inaczej główny akcjonariusz nie sprzedawałby papierów za bezcen.

Nie wiadomo, ilu kupujących skorzystało z oferty Hoopla.pl pomiędzy wycofaniem się MCI Management a zawieszeniem działalności przez sklep. Pozostaje wierzyć, że wszyscy dostali zamówione towary. Nie sposób jednak tego zweryfikować, bo telefony w Hoopla.pl przestały działać.

Nowi właściciele sklepu zapowiadają, że będzie kontynuował działalność, ale już w nowej formule. Jakiej? To pozostaje pilnie strzeżoną tajemnicą, która ma się wyjaśnić w ciągu kilku dni. Można zgadywać, że Hoopla.pl nie będzie już zajmowała się sprzedażą przez internet. W tym biznesie nawet kilkudniowa przerwa w funkcjonowaniu witryny oznacza utratę klientów, którzy z łatwością mogą przenieść się do konkurencyjnego sklepu, nie ruszając się od biurka. Czym zatem będzie się zajmowała Hoopla.pl? Nie jest to już zmartwienie MCI Management, który w porę wycofał się z inwestycji, pozostawiając tonącą firmę ze zniszczonym wizerunkiem.

Dariusz Wolak

Tekst z kolumny nr 2 Gazety Giełdy Parkiet

upadłośćudziałyparkiet
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)