Trwa ładowanie...
toyota

Toyota tnie multibranding

Chociaż wielomarkowe salony samochodowe weszły na stałe do polskiego krajobrazu handlowego, może to się zmienić już od maja 2013 r. - informuje "Puls Biznesu".

Share
Toyota tnie multibranding
Źródło: AFP, Fot: Pornchai Kittiwongsakul
d2za41v

Wtedy bowiem wejdą w życie unijne regulacje, zezwalające producentom i importerom na ograniczenie wielomarkowości. Mogą oni z tego prawa korzystać na terenie krajów UE oraz Szwajcarii i Norwegii przez pięć lat od zawarcia umowy z dilerem. Chodzi o to, by nowo zyskani dilerzy nie wykorzystywali wsparcia udzielanego im przez koncern motoryzacyjny do budowy salonów innych marek.

Już teraz wielu polskich producentów i importerów podpisało z dilerami stosowne umowy. Część z nich skorzystało z nowego prawa i ograniczyło wielomarkowość. Jako przykład gazeta podaje Toyotę.

Jednak zwolenników wielomarkowości jest wielu. Zgodnie z informacjami Związku Dilerów Samochodów większość europejskich producentów aut obecnych w Polsce podpisała z dilerami nowe umowy, nie przewidujące ograniczeń w prowadzeniu salonów wielomarkowych.
Więcej w "Pulsie Biznesu".

d2za41v

Podziel się opinią

Share
d2za41v
d2za41v