TP w czołówce rankingu CSR 24/7
Telekomunikacja Polska zajęła drugie miejsce w rankingu firm odpowiedzialnych społecznie "CSR 24/7", przeprowadzonym przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz firmę doradczą Braun & Partners.
08.04.2009 | aktual.: 09.04.2009 12:08
*Grupa Lotos, Telekomunikacja Polska oraz Zakłady Azotowe Anwil to liderzy rankingu „CSR 24/7” przeprowadzonego przez międzynarodową firmę doradczą Braun & Partners oraz Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan. *
Zwycięzcą tegorocznej edycji została Grupa Lotos, która uzyskała 14,5 pkt. Na 24 możliwe (60%). Tegoroczny zwycięzca jest liderem w takich obszarach odpowiedzialnego biznesu jak relacje z interesariuszami, czy odpowiedzialność za środowisko. Dobry wynik firma zawdzięcza wydanemu w ubiegłym roku raportowi społecznej odpowiedzialności biznesu, który jako jeden z nielicznych w Polsce spełniał międzynarodowe standardy raportowania GRI (Global Reporting Initiative).
Telekomunikacja Polska zajęła drugie miejsce w rankingu firm odpowiedzialnych społecznie "CSR 24/7", przeprowadzonym przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz firmę doradczą Braun & Partners.
TP została wyróżniona w szczególności za silną komunikację i transparentność podejmowanych działań.
Na trzecim miejscu z wynikiem 13 pkt. (56%) uplasowały się Zakłady Azotowe Anwil. Mocną stroną firmy jest wysoki poziom odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz ładu korporacyjnego.
Analizie poddane zostało podejście firm do takich kwestii jak przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo oraz zasoby ludzkie.
Metodyka badania oparta jest o standardy Account Ability, wskaźniki GRI, zasady dobrych praktyk oraz rozszerzone raportowanie odpowiedzialności społecznej obejmujące zobowiązania środowiskowe, ekonomiczne, etyczne i społeczne.
W 2009 roku wyniki badania CSR 24/7 publikowane będą w Polsce, Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech.