TVP jest na plusie
Telewizja Polska S.A. w okresie styczeń-lipiec 2013 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto na poziomie 16,4 mln zł. Jest on lepszy zarówno od planowanego, jak i od rezultatu z analogicznego okresu w roku ubiegłym.
23.08.2013 | aktual.: 23.08.2013 14:22
Spółka ma stabilną sytuację finansową. W lipcu 2013 r. przychody z abonamentu wyniosły 20,1 mln, przy 16,6 mln osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego. Narastająco po 7 miesiącach przychody z abonamentu wzrosły o 25 proc., tj. o 42,9 mln zł w stosunku do zeszłego roku. Przychody reklamowe są o 12,4 proc. niższe od przychodów osiągniętych w ubiegłym roku i jest to w znacznej mierze skutek utrzymującej się wciąż recesji na rynku reklamy.
Istotny wpływ na spadek przychodów komercyjnych i wyników programowych anten TVP ma rozwój cyfryzacji emisji w Polsce. Znacząco wzrosła bowiem konkurencja dla telewizji publicznej w sektorze kanałów emitowanych drogą naziemną. Pozostałe przychody TVP, poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem, wzrosły w okresie 7 miesięcy 2013 roku, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, o 23,8 proc., tj. o 19,4 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej w relacji do analogicznego okresu ubiegłego roku zostały obniżone o 72,8 mln zł oraz są niższe o 19,5 mln zł od planu na ten okres. Jak podała TVP, jest to wynik kolejnych etapów procesu restrukturyzacji, a także oszczędności w sferze programowej - wymuszonych trudną sytuacją finansową.