Tym reklamom się nie oprzesz
Najbardziej pomysłowe i skuteczne w swym przekazie akcje reklamowe są co roku oceniane w Cannes na międzynarodowym festiwalu kreatywności. Wybraliśmy najciekawsze przykłady myśli reklamowej, aby pokazać jak dziś oddziałuje się na mentalność klienta.
Tym reklamom się nie oprzesz
Na międzynarodowym festiwalu kreatywności "Cannes Lions" nagradzane są najciekawsze oraz najbardziej oddziałujące na wyobraźnię reklamy oraz kampanie promocyjne.
Rok 2011 obfitował w bardzo pomysłowe produkcje, które znów przekroczyły dotychczasowe granice zarówno kreatywności, jak i możliwości technologicznych.
Niewidzialny samochód, emocjonujące grafiki, zabawne i inteligentne spoty reklamowe - zobacz, czym ostatnio zaskoczyli nas spece od marketingu.
Wszystko jest na benzynę - Nissan
Wszystko jest na benzynę - z tego założenia wyszli twórcy reklamy Nissana. W ten niezwykle zabawny sposób chcieli pokazać różnicę między tradycyjnym samochodem a ekologicznym modelem pojazdu japońskiego koncernu.
Najlepszy zawód na świecie - Procter and Gamble
Ta reklama jednego z największych światowych koncernów niezwykle skutecznie oddziałuje na emocje. Odwołuje się do najsilniejszego uczucia, jakie jest charakterystyczne dla człowieka - matczynej miłości.
Skate pinball - Mountain Dew
Aby dziś zainteresować młodzież napojem gazowanym, nie wystarczy już reklama łamiąca konwencje czy wykorzystująca wizerunek celebrytów. Co można zatem zrobić? Na przykład zbudować wielki ludzki stół do pinballa i wpuścić na niego skaterów - efekt murowany.
Michael Jordan - ESPN
Wideo promujące amerykańską stację sportową ESPN zabawnie opowiada historię człowieka, który na swoje nieszczęście nosi takie samo imię i nazwisko jak sławny koszykarz.
Niestety życie z tym piętnem nie jest łatwe. Szczególnie, że na każdym kroku wzbudza się... rozczarowanie.
Jeleń - Opel
To jedna z ciekawszych reklam wizualnych, które zostały zgłoszone do konkursu. Niezwykle sugestywna promocja bezpieczeństwa, jakie oferują samochody niemieckiego koncernu.
Grafika prezentuje innowacyjny system oświetlenia, w jakie wyposażony został nowy model Opla.
Niewidzialny samochód - Mercedes Benz
Ten projekt zdobył nagrodę za najlepszą zewnętrzną promocję produktu. Niewidzialny samochód poruszał się po mieście, a realizatorzy filmowali reakcje ludzi, na których robił duże wrażenie.
Jednocześnie akcja miała na celu pokazanie, że nowy elektryczny system napędu w żaden sposób nie ingeruje w otoczenie. Jest nieszkodliwy zarówno dla środowiska, jak i dla przestrzeni miejskiej.
Aby to zilustrować, pokryto auto specjalnymi diodami, które są w stanie wyświetlić obraz z drugiej strony tak jakby samochód był naprawdę niewidzialny.
Nocna migracja - piwo Tooheys Extra Dry
Ten sugestywny i plastyczny film opowiada o instynkcie nocnego życia. Jednocześnie aby to zobrazować, wykorzystano symbol browaru, który w ten sposób reklamuje swoje piwo - jelenia i jego nocną migrację.
Podziel się colą - Coca-Cola
Ta grafika jest obecna na ulicach chińskich miast. Została jednak dostrzeżona przez ekspertów od reklamy z Europy. W genialny a zarazem prosty sposób łączy w sobie logo firmy Coca-Cola, uczucie wspólnoty a zarazem zachęca do promowania produktu wśród innych ludzi. Hasłem kampanii jest bowiem "podziel się colą". Symbolizują je dwie ręce układające się w motyw charakterystyczny dla produktu i samego koncernu.
Historia Estebana Ortegi, Dip Desperado - Doritos
To jeden z najciekawszych obrazów, które oparte są na absurdalnej historii. Jest to opowieść o mistrzu strzelania z tacos do celu, czyli słoika z dipem. Choć brzmi nieco prozaicznie, to została zrealizowana w sposób bardzo przekonujący. Absurd łączy się tutaj z prawdziwym życiem i poczuciem humoru.
Powrót do korzeni - Chipotle
Ten spot zdobył Grand Prix w kategorii najlepszy film internetowy promujący markę. Chipotle to sieć sprzedająca specjalności kuchni meksykańskiej. Tutaj bardzo wymownie przekonuje nas, że jej produkty to powrót do natury w przeciwieństwie do większości przemysłu spożywczego.
Niedźwiedź za kamerą - Canal +
Ten spot zdobył Grand Prix za najlepszą marketingową produkcję filmową. Przedstawia historię, w której reżyserem superprodukcji jest... futro z niedźwiedzia. Nasz futrzak i jego współpracownicy opowiadają o blaskach i cieniach pracy przy filmie. Ostatecznie jednak okazuje się, że...
Nieodparta pokusa - AXE
Te grafiki to część najskuteczniejszej kampanii marketingowej wyróżnionej w Cannes. W sposób bardzo sugestywny przedstawia napięcie między mężczyzną a kobietą. Wybuch niczym niekontrolowanej namiętności jest tu kwestią chwili. A wszystko to dzięki... dezodorantowi. Dla niej i dla niego. To nowa linia produktów pod szyldem AXE Anarchy.
Kolejny udany pomysł po kampanii o upadłych aniołach.
Pocałuj wroga - United Colors of Benetton
A oto najlepsza akcja promocyjna w ramach reklamy prasowej. Ta kampania nie tylko okazała się najbardziej kreatywna, lecz także zdążyła już wywołać skandal.
Jej istota polega na pokazaniu na fotomontażach przywódców politycznych zwaśnionych stron. Została opatrzona hasłem "unhate", co oznacza tyle co "nie nienawidź".
Jednocześnie zdjęcie papieża całującego się z imamem Ahmedem al-Tajebą wywołało skandal i protesty Watykanu. Po nich Benetton wycofał tę grafikę z kampanii. Na pozostałych fotomontażach widnieją m.in. Barack Obama i Hugo Chavez, a także przywódca Autonomii Palestyńskiej Mahmud Abbas i premier Izraela Benjamin Netanjahu.