ULC wydał certyfikat LGS
Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał spółce LOT Ground Services, która jest w upadłości, kolejny certyfikat na świadczenie usług obsługi pasażerskiej na warszawskim lotnisku Okęcie - poinformowała w piątek PAP rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska.
10.07.2009 10:00
Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał spółce LOT Ground Services, która jest w upadłości, kolejny certyfikat na świadczenie usług obsługi pasażerskiej na warszawskim lotnisku Okęcie - poinformowała rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska.
LGS w piątek tracił uprawnienia do tej obsługi.
Jak przekazała Krasnodębska, wydany przez ULC dokument ma charakter czasowy, jest ważny do końca lipca.
LGS zajmuje się na lotnisku m.in. załadunkiem i rozładunkiem bagaży, transportem pasażerów po płycie lotniska, sprawdzaniem biletów i dokumentów podróży, holowaniem, załadunkiem samolotów.
Pod koniec maja sąd gospodarczy ogłosił upadłość likwidacyjną LOT Ground Services. Przedsiębiorstwem zarządza syndyk.
O certyfikat na świadczenie usług obsługi pasażerskiej stara się nowo powołana spółka LOT Services, należąca do polskiego przewoźnika LOT. We wtorek LOT poinformował, że spółka ta od 1 sierpnia będzie obsługiwać pasażerów na warszawskim lotnisku.
"LOT Services podpisał umowę dzierżawy przedsiębiorstwa LGS z syndykiem masy upadłościowej firmy. Zawarcie umowy gwarantuje zachowanie ciągłości w obsłudze pasażerów na lotnisku Okęcie" - informował LOT. LOT Services ma w założeniu przejąć wszystkie operacje wykonywane dotychczas przez LGS na warszawskim lotnisku.
_ Umowa dzierżawy została podpisana na cztery miesiące. W tym czasie powinna zostać zakończona cała procedura przetargu LGS, a także powinien nastąpić wybór oferenta. W sytuacji, gdyby to nie nastąpiło, jest możliwość przedłużenia umowy dzierżawy. Cały czas dążymy do tego, żeby normalnie funkcjonowało lotnisko _ - powiedział we wtorek PAP syndyk masy upadłościowej LGS Tadeusz Kretkiewicz.
Podpisana umowa obejmuje dzierżawę sprzętu i urządzenia do obsługi bagażu. LOT Services prowadzi proces rekrutacji. Oferty pracy skierowane są zarówno do pracowników LGS, których umowy wygasają 31 lipca, jak i do osób, które wcześniej nie były zatrudniane przez spółkę.
Obecnie na warszawskim Okęciu możliwość świadczenia usług obsługi naziemnej w różnych kategoriach ma 12 firm, m.in. Warsaw Airport Services, Petrolot, LOT Catering, Swissport Poland.