UOKiK ukarał Pocztę Polską
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Pocztę Polską karę finansową w wysokości 6 mln 600 tys. zł za nieterminowe dostarczanie przesyłek.
15.01.2009 | aktual.: 15.01.2009 11:33
UOKiK sprawdzał terminowość wywiązywania się przez Pocztę Polską ze swoich obowiązków w 2007 r. Po kontrolach stwierdzono, że nieterminowo były dostarczane listy zwykłe i priorytetowe, a także paczki zwykłe oraz priorytetowe, w przypadku których wykryto największe opóźnienia.
Rzecznik prasowy UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel powiedziała, że od 2005 r. obserwowane jest stałe pogarszanie się jakości usług świadczonych przez Pocztę Polską pod względem dostarczania przesyłek.
Poczta Polska zapowiedziała odwołanie się od kary.
UOKiK ukarał także spółki telekomunikacyjne Aster, DIalog i Tele 2. Firmy te zapłacą łącznie ponad 7 mln zł kary za stosowanie w umowach zapisów niekorzystnych dla klientów.