Urzędnik elektroniczny

Styczeń, a najpóźniej luty 2010 to data wprowadzenia e-administracji w Polsce.

Urzędnik elektroniczny

21.09.2009 | aktual.: 21.09.2009 12:07

Już niedługo w urzędzie załatwimy przez internet ponad 100 spraw. Najpóźniej w lutym 2010 roku zostanie wprowadzona e-administracja - podaje "Gazeta Wyborcza".

Na początek przez internet załatwimy sprawy takie jak np. zgoda na wycięcie drzewa, zgłoszenie budowy ogrodzenia, zezwolenie na hodowanie psa agresywnej rasy, zgoda na zatrudnienie cudzoziemca, rozłożenie na raty mandatów.

Oczywiście nadal będzie można załatwiać te sprawy, idąc do urzędu. Ale dokument elektroniczny będzie równie ważny jak papierowy i tym samym sprawa załatwiana elektronicznie będzie miała taki sam skutek.

Jeżeli np. będziemy chcieli uzyskać odpis aktu urodzenia, wystarczy zalogować się do portalu ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)
. Tam należy odnaleźć swój urząd a następnie wysłać wniosek. Odpis także otrzymamy drogą elektroniczną.

Koniec z papierkową robotą

Wygląda na to, że po kilkunastu latach obietnic, e-administracja ma szanse wejść w życie. Wszystko zależy jednak od tego, czy do końca roku wejdzie ustawa o informatyzacji. Posłowie mają za sobą już pierwsze czytanie, teraz nad projektem pochyliła się specjalna podkomisja sejmowa - informuje tvn24. Ta ustawa sprawi, iż dokument elektroniczny, będzie miał tę samą moc urzędową, co papierowy.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (126)