Usługi zasłużyły na laury
Sektor, który osiem lat temu praktycznie nie istniał, dziś ma globalne i uzasadnione ambicje - informuje "Puls Biznesu"
11.05.2012 | aktual.: 11.05.2012 06:54
Przez dwa lata, od 2009 do 2011 r., liczba etatów w centrach usług w Polsce urosła o połowę. Obecnie pracuje w nich 85 tys. osób.
- Polska jest liderem w Europie, a globalnie na piątej pozycji, po Indiach, Chinach, Filipinach i Brazylii. Jeśli tempo wzrostu się utrzyma, Polska wskoczy na trzecie miejsce - przekonuje Jacek Levernes, prezes Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych i członek zarządu HP Europa, Bliski Wschód i Afryka.
Marek Grodziński, członek zarządu Capgemini oraz wiceprezes ABSL, podkreśla, że 10 z 23 największych ośrodków offshoringowych w regionie znajduje się właśnie w Polsce. Należą do nich centra France Telecom, Capgemini czy IBM.
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych obsługuje obecnie 48 projektów z sektora usług. Gdyby udało się je sfinalizować, powstałoby 11 tys. kolejnych etatów. Polska ma wiele atutów, więc szanse są spore.