Vision Express wprowadzał klientów w błąd

- A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary - w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd uznał, że reklamy promocji "3 w 1" Vision Express wprowadzały klientów w błąd.

Vision Express wprowadzał klientów w błąd
Źródło zdjęć: © Fotografia: Akpa | Tyler Olson

25.08.2014 10:15

Postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty "3 w 1". Kampania trwała od lica do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: "() A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary". Zdaniem Urzędu, przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis.

W rzeczywistości, klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów. W związku z tym Urząd stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd. Nałożona kara to 194 888 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Każdy konsument ma prawo do rzetelnej, pełnej i jasnej informacji o reklamowanej ofercie bez konieczności weryfikacji jej warunków w siedzibie przedsiębiorcy, na stronie internetowej czy w regulaminie.

Pomoc dla konsumentów: 800 007 707, rzecznicy konsumentów, Inspekcja Handlowa, Federacja Konsumentów, porady@dlakonsumentow.pl

Źródło artykułu:PAP
okularykarauokik
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)