Trwa ładowanie...

Warszawiacy mają dość reklamy wielkoformatowej

63 proc. warszawiaków jest za zakazem wieszania reklam na budynkach - wynika z badania Millward Brown, przeprowadzonego dla "Gazety Wyborczej".

Warszawiacy mają dość reklamy wielkoformatowejŹródło: AFP, fot: Franck Fife
d1gguto
d1gguto

Gazeta w stołecznym wydaniu przytacza liczne przykłady nielegalnego zawieszenia banerów, zasłaniających budynki oraz firm, które w ten sposób się reklamują. Podaje także przykłady protestów, jakie warszawiacy składają zarówno w internecie, jak i u władz dzielnic.

Nowe narzędzie do kontrolowania przestrzeni publicznej i bronienia jej przed reklamą mogą dać samorządom przepisy Ustawy o ochronie krajobrazu, nad którymi pracuje teraz Sejm na wniosek prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Do czasu ich uchwalenia najskuteczniejszy w walce z wielkimi reklamami pozostaje oddolny nacisk konsumencki - czytamy w gazecie.

Badanie dla "Gazety Wyborczej" przeprowadziła firma Millward Brown SA w 23 miastach Polski - w Warszawie 13-16 listopada na próbie 800 mieszkańców powyżej 18 lat.

d1gguto
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1gguto