Warszawiacy mają dość reklamy wielkoformatowej
63 proc. warszawiaków jest za zakazem wieszania reklam na budynkach - wynika z badania Millward Brown, przeprowadzonego dla "Gazety Wyborczej".
25.11.2013 | aktual.: 25.11.2013 07:21
Gazeta w stołecznym wydaniu przytacza liczne przykłady nielegalnego zawieszenia banerów, zasłaniających budynki oraz firm, które w ten sposób się reklamują. Podaje także przykłady protestów, jakie warszawiacy składają zarówno w internecie, jak i u władz dzielnic.
Nowe narzędzie do kontrolowania przestrzeni publicznej i bronienia jej przed reklamą mogą dać samorządom przepisy Ustawy o ochronie krajobrazu, nad którymi pracuje teraz Sejm na wniosek prezydenta RP Bronisława Komorowskiego. Do czasu ich uchwalenia najskuteczniejszy w walce z wielkimi reklamami pozostaje oddolny nacisk konsumencki - czytamy w gazecie.
Badanie dla "Gazety Wyborczej" przeprowadziła firma Millward Brown SA w 23 miastach Polski - w Warszawie 13-16 listopada na próbie 800 mieszkańców powyżej 18 lat.