Wino lepsze od wódki!

Wino pije już ponad połowa Polaków, choć cały czas najpopularniejszym napojem alkoholowym jest u nas piwo - wynika z badań firmy Market Side zleconych przez Biedronkę. Wino regularnie wypija jednak co trzeci z nas, więc sieci handlowe biją się o nowy perspektywiczny rynek.

Wino lepsze od wódki!
Źródło zdjęć: © AFP

30.04.2012 | aktual.: 30.04.2012 15:36

Choć jesteśmy piwną potęgą (złocistego trunku sprzedaje się u nas więcej niż butelkowanej wody!), to jednak wino jest dziś dużo bardziej interesującym rynkiem dla sklepów. Nic dziwnego bo pije je już 57 proc. Polaków, z czego aż 7 proc. robi to co najmniej raz w tygodniu. To sprawia że wino przegoniło już wódkę.

Konsumenci win to dla sklepów jedni z lepszych klientów. Ten alkohol piją bowiem głównie mieszkańcy dużych miast, z wyższym wykształceniem (80 proc.), pracujący(72 proc.) i o dobrej sytuacji materialnej (72 proc.). Częściej są to też kobiety niż mężczyźni.

Z danych Market Side wynika, że średnio jesteśmy w stanie wydać na butelkę 27 zł. Co ciekawe droższe roczniki wybierają mężczyźni. Za optymalną cenę wina uważamy przedział 20-29 zł. Przyznający się do picia wina średnio wciągu roku kupują 15 butelek.

Obraz
© (fot. badania Market Side na zlecenie Biedronki)

W zeszłym roku Polacy wydali na wina blisko 2 mld zł, a rynek rósł w tempie około 5 proc. Dlatego o wina upominają się dziś niemal wszystkie sieci handlowe. Trunek można kupić nawet w drogeriach Rossman. Dyskonty Biedronki co dwa miesiące mają nową ofertę win za każdym razem z innego kraju. Sieć postanowiła też skusić koneserów i proponuje nawet alkohol za blisko 50 zł za butelkę. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że to właśnie handel w dyskontach napędza dziś sprzedaż wina.

jeronimo martinsBiedronkawino
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)