Wydatki na e‑commerce rosną!

Prognozy branży reklamowej są jednoznaczne. W ciągu kilku lat reklama internetowa będzie najszybciej rozwijającym się kanałem dotarcia do potencjalnych klientów. Dlaczego? Czas to pieniądz, a Internet jest najszybszy.

19.08.2008 | aktual.: 28.10.2008 16:52

Prognozy branży reklamowej są jednoznaczne. W ciągu kilku lat reklama internetowa będzie najszybciej rozwijającym się kanałem dotarcia do potencjalnych klientów. Dlaczego? Czas to pieniądz, a Internet jest najszybszy.

Miniony rok okazał się przełomowy. Po raz pierwszy polscy reklamodawcy wydali więcej na reklamę w Internecie niż w radiu. Kwestią czasu pozostaje przebicie reklamy w stacjach telewizyjnych. Poziom wydatków na reklamę jest uzależniony od stopnia zinformatyzowania danego kraju. W Wielkiej Brytanii odwrócenie proporcji wydatków na reklamę w mediach może nastąpić już pod koniec 2009 roku.

Wartość globalnego rynku reklamowego do końca 2008 roku wzrośnie o 6,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według raportu sieci domów mediowych ZenithOptimedia dynamika wzrostu jest wyższa niż średnia dla ostatniej dekady, która wynosi 5 proc. USA, Chiny i Rosja to kraje, w których notowany jest najszybszy wzrost.

Wraz ze wzrostem nakładów na reklamę rozwija się cały sektor usług. Klient nie zawsze kontaktuje się bezpośrednio z witrynami. Może skorzystać z usług firm pośredniczących, takich jak agencje i biura sieci reklamowych czy domy mediowe. Może również zrobić to samodzielnie. Najważniejsze to wiedzieć, co chce się uzyskać. Bez względu na to, czy korzystamy z agencji czy działamy w ramach własnych zasobów.

Efekt końcowy, który chcemy osiągnąć musi być konsekwentnie realizowany. Ale jak to zrobić? Ze szkolenia Akademii PARP "Marketing internetowy i e-commerce w MSP" każdy przedsiębiorca dowie się, jak samodzielnie i profesjonalnie przeprowadzić kampanię reklamową w Internecie i czego można wymagać od firm współpracujących. Praktyczne porady pozwolą nawet najmniejszym firmom zaplanować aktywną działalność w Internecie.

Akademia PARP to system bezpłatnych szkoleń internetowych przygotowanych specjalnie dla właścicieli i pracowników firm z sektora MSP. Pod adresem www.akademiaparp.gov.pl dostępnych jest dziesięć multimedialnych i interaktywnych szkoleń internetowych. Ukończenie szkolenia premiowane jest certyfikatem.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)