Z niestandardową reklamą na giełdę

W przyszłym roku na parkiet może trafić pierwsza firma zajmująca się ambientem, czyli niestandardowymi kampaniami reklamowymi. To A2.

02.10.2007 09:03

Reklama na smartach, naklejkach i lustrach. Im bardziej niekonwencjonalnie, tym lepiej. A2 zajmuje się tym już od 8 lat. To polska firma, ale założona przez obcokrajowców. Prezes Andreas Roithner, jeden z jej ojców, przyjechał do Polski dziesięć lat temu. Przysłał go tu austriacki bank inwestycyjny. Finansista został i ruszył z własnym biznesem — reklamowym. Teraz może wprowadzić go na giełdę.

Andreas Roithner kontroluje dziś, wspólnie z kilkunastoma osobami fizycznymi, pięć firm. Właśnie układa je w przejrzystą grupę kapitałową. Spółką matką będzie a2, zajmująca się ambientem (niestandardowe kampanie reklamowe). Jej własnością będą GreenFish (kampanie BTL-owe i trademarketingowe), HumanGraph (badania typu „tajemniczy klient”), c2 (wewnętrzna obsługa grupy, np. księgowa) oraz CarAd (wynajem smartów).

_ Zamknęliśmy właśnie pierwszy etap rozwoju i stoimy stabilnie na trzech nogach: ambiencie, BTL i biznesie samochodowym. Czas na kolejne kroki _— mówi Andreas Roithner. Po pierwsze, a2 ma w zanadrzu inne innowacyjne pomysły związane z reklamą. Na razie nie ujawnia jednak szczegółów. Po drugie, grupa zamierza rozwijać biznes związany z wynajmem smartów.

_ Smarty są nie tylko świetnym nośnikiem reklamy. Cieszą się też ogromnym powodzeniem jako samochody, które można wypożyczyć na jeden lub kilka dni. Połączyliśmy te dwie rzeczy i oferujemy tani wynajem smartów _— wyjaśnia Roberto Macii, członek zarządu ds. operacyjnych w a2.

Kolejnym krokiem będzie uruchomienie specjalnych punktów serwisowych w całym kraju. Trzeci filar strategii na najbliższe lata to wyjście z usługami za granicę.
_ Nasi polscy menedżerowie reprezentują światowy poziom. Dlaczego nie mielibyśmy więc powalczyć o klientów w zachodniej i środkowej Europie czy na Ukrainie? _ — zapowiada Roberto Macii.

Na takie plany potrzebne są pieniądze. Stąd pomysł wprowadzenia a2 na giełdę.
_ Rozmawiamy właśnie z inwestorami i rozważamy kilka opcji. Niewykluczone, że najpierw dojdzie do pre-IPO. Oferta publiczna i debiut na GPW mogłyby się odbyć w drugiej połowie 2008 r. _ — mówi Andreas Roithner.

Cały tekst dostępny na stronie www.pb.pl Magdalena Graniszewska

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)