Żabka przejmuje konkurentów
Żabka Polska podpisała umowy inwestycyjne, w wyniku których do końca tego roku przejmie trzy sieci handlowe. Przejmowane sklepy generują około 200 mln złotych rocznego obrotu.
Na podstawie porozumień do sieci Freshmarket dołączy 18 sklepów sieci PS Food, 8 sklepów sieci AGAP oraz 6 placówek handlowych sieci TORG. Na przejęcie sieci PS Food musi wyrazić zgodę UOKIK.
- Jednym z priorytetów naszej strategii jest nie tylko rozwój organiczny, ale również aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce. Przyłączenie do sieci Freshmarket gorzowskiej sieci sklepów AGAP, koszalińskiej sieci sklepów TORG oraz częstochowskiej sieci PS Food to kolejny krok w naszym rozwoju, ale też nowe perspektywy dla dotychczasowych pracowników wymienionych spółek - powiedział Julio Duarte Wiceprezes Zarządu Żabka Polska.
Duarte podkreśla, że dzięki wiedzy i silnej marce Żabki są w stanie zapewnić kupowanym placówkom rozwój, a dla klientów ciekawą ofertę i wysoki standard realizowanych usług.
Przejęcie sieci AGAP, TORG i PS Food to kolejne akwizycje firmy Żabka Polska. W połowie 2012 roku do sieci Freshmarket dołączyła pomorska sieć Zatoka, której placówki przeszły kompleksowy remodelling i zostały dostosowane do standardów sieci.
Obecnie Żabka Polska posiada ponad 3000 placówek handlowych pod marką Żabka oraz Freshmarket, zapewniając ponad 15 tysięcy miejsc pracy. Dzięki 15-letniemu doświadczeniu oraz skutecznej strategii sprzedażowej firma może pochwalić się obecnie dotarciem do ponad 8 milionów Polaków w promieniu mniej niż 300 metrów do najbliższej placówki z logo Żabki lub Freshmarketu. W ciągu najbliższych 5 lat firma Żabka Polska ma zamiar otworzyć kolejnych 2 tysiące sklepów.