Zaczyna się wojna o klienta
Polskim firmom najbardziej doskwiera słabnący popyt wśród małych i średnich przedsiębiorców. Narzekają oni też na wojnę cenową i zatory płatnicze.
10.11.2009 | aktual.: 10.11.2009 09:51
Polskim firmom najbardziej doskwiera słabnący popyt - wynika z badania ankietowego "Pulsu Biznesu" wśród małych i średnich przedsiębiorców. Narzekają oni też na wojnę cenową i zatory płatnicze.
Gazeta odnotowuje, że już drugi kwartał z kolei liderem rankingu barier, wymienianych przez szefów firm, jest problem ze znalezieniem odbiorcy. Narzekają zarówno firmy zarabiające na zwykłym Kowalskim, jak i uzależnione od zamówień od przemysłowych gigantów. Poważny kłopot dla 16 proc. badanych stanowi również kwestia ściągania należności od kontrahentów.
Na trzecie miejsce wskoczyła wojna cenowa. Jest to obecnie główna bariera dla co dziesiątego przedsiębiorstwa, podczas gdy w lipcu problem ten wskazywało tylko 4 proc. firm. Producenci są w stanie schodzić z cenami poniżej kosztów, aby tylko przebić rywala. "To niszczenie rynku" - mówią ludzie z branży.
O tym dziś w obszernej publikacji "Pulsu Biznesu".