Zmierzch wielkich stacji

W wakacje padł rekord niskiej oglądalności czterech największych stacji telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVN i Polsatu. Ich łączny udział w rynku spadł do 39,5 proc. - pisze "Gazeta Wyborcza", powołując się na dane firmy Nielsen Audience Measurement.

Zmierzch wielkich stacji
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

13.08.2013 | aktual.: 13.08.2013 08:12

Zaś w II kwartale 2013 r. wielka czwórka zanotowała 46-proc. udział w rynku - po raz pierwszy w historii poniżej 50 proc.

Widzów odbierają im przede wszystkim kanały tematyczne. Zmiany przyspieszyła też, zakończona w lipcu, cyfryzacja telewizji - teraz dostępnych jest 19 darmowych kanałów naziemnych, podczas gdy jeszcze niedawno wybór ograniczał się najwyżej do 7 - wylicza "GW".

Oglądalność kanału TVN w grupie wszyscy 4+ spadła w lipcu 2013 roku do 10,4 proc. z 11,0 proc. rok wcześniej - podał TVN na stronie internetowej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Udział Polsatu w grupie wszyscy 4+ w lipcu 2013 r. spadł do 11,7 proc. z 12,9 proc. rok wcześniej, udział TVP1 spadł do 11,5 proc. z 15,8 proc., a TVP2 do 8,4 proc. z 11,0 proc.

W lipcu 2013 roku oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) nie zmieniła się rdr i wyniosła 11,2 proc. W przypadku Polsatu udział w grupie komercyjnej spadł do 12,9 proc. z 14,7 proc., TVP1 zmniejszyła udział do 8,1 proc. z 12,8 proc., a udział TVP2 spadł do 7,4 proc. z 9,5 proc.

W grupie 16-49 miasta na pierwszym miejscu w lipcu 2013 roku był Polsat z udziałem 12,3 proc., wobec 13,3 proc. rok wcześniej. Na drugim miejscu był TVN, którego udział spadł do 11,8 proc. z 13,0 proc., na trzecim TVP1 z udziałem 7,6 proc. wobec 11,5 proc. Czwarte miejsce zajęła TVP2 z udziałem 6,7 proc. wobec 8,4 proc. przed rokiem. (PAP)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)