Zostań "Dobroczyńcą Roku"

Popularna dziś koncepcja społecznej odpowiedzialność biznesu nie jest wyłącznie domeną wielkich przedsiębiorstw. W ramach CSR firmy często realizują własne projekty społeczne. Najbardziej rozpowszechniona formą wsparcia jest nawiązywanie współpracy z organizacji pozarządowymi, które dzięki pomocy firm stają się pomysłodawcami i współwykonawcami projektów. Powszechne stało się przenikanie sektora biznesowego z trzecim sektorem. Dobrym tego przykładem jest konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku”.

28.01.2010 | aktual.: 28.01.2010 16:41

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” to inicjatywa promująca koncepcję CSR w Polsce, ale także skupiająca wokół jednej idei różnorodne środowiska: biznesu, organizacji pozarządowych i mediów. Konkurs nagradza dobroczynne zachowania przedsiębiorców, a także w pewnym stopniu nakłania ich do aktywności społecznej i partnerskiej współpracy z trzecim sektorem. Z drugiej strony, daje możliwości prezentowania korzyści z tej aktywności, zarówno dla społeczności lokalnych jak i dla samej firmy.

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” rozróżniając na małe, średnie i duże firmy, daje możliwość zaprezentowania swoich działań nie tylko wielkim korporacjom, ale małym przedsiębiorstwom, które z pomocą lokalnej organizacji poznają potrzeby lokalnej społeczności. Konkurs zgromadził przykłady wielu inicjatyw społecznego zaangażowania przedsiębiorców, spośród których zostały wyróżnione te najbardziej skuteczne, innowacyjne, przyczyniające do wprowadzania zmian społecznych

Obecnie trwa XIII edycja konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”, która pozwoli przekonać się, jaki był wpływ kryzysu gospodarczego na działalność filantropijną firm. Po raz kolejny firmy i fundacje utworze przez firmy, które włączają się w działania o charakterze społecznym oraz współpracują przy ich realizacji z organizacjami pozarządowymi, zostaną nagrodzone tytułem „Dobroczyńcy Roku” podczas uroczystej Gali Finałowej.

Wnioski do konkursu mogą być zgłaszane w 3 kategoriach: „Współpraca firmy z organizacją pozarządową”, gdzie firmę zgłasza organizacja pozarządowa (fundacja lub stowarzyszenie). Firmy mają możliwość samodzielnego zgłaszania swoich kandydatur w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”. Natomiast w kategorii „Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy”, kandydatury zgłaszają organizacje należące do sieci Lokalnych Organizacji Grantowych oraz ich bezpośredni beneficjenci, będący organizacjami pozarządowymi.

Zgłoszenia do konkursu można dokonać poprzez wypełnienie wniosku elektronicznego na stronie Konkursowej www.dobroczyncaroku.pl oraz przesłanie wersji papierowej na adres Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, ul. Marszałkowska 6/6, 00-590 Warszawa, z dopiskiem „Dobroczyńca Roku”, do 7 lutego 2010 roku.

Głównym partnerem tegorocznej edycji konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa firma Ernst & Young. Patronat medialny nad Konkursem objęli: portal organizacji pozarządowych ngo.pl, portal Gazety Wyborczej wyborcza.biz miesięcznik Forbes, telewizja TVN CNBC Biznes oraz portal wp.pl. Konkurs wspiera Stowarzyszenie Prasy Lokalnej. Strategię działań media relations konkursu opracowała i realizuje agencja Network PR. Partnerami trzynastej edycji Konkursu są Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, Business Centre Club oraz Polska Rada Biznesu.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)