Zygmunt Solorz zamierza podbić sieć
Właściciel telewizji Polsat Zygmunt Solorz- Żak kupił niedawno udziały w sieci telefonii nomadycznej Sferia. Jak zapowiada, jego celem jest emisja programów Polsatu w technologii bezprzewodowego Internetu, a nawet w telefonach komórkowych.
29.07.2008 | aktual.: 27.11.2008 16:45
Właściciel telewizji Polsat Zygmunt Solorz- Żak kupił niedawno udziały w sieci telefonii nomadycznej Sferia. Jak zapowiada, jego celem jest emisja programów Polsatu w technologii bezprzewodowego Internetu, a nawet w telefonach komórkowych.
|
Polecamy: » Akutalne komentarze giełdowe » Najnowsze wiadomości z kraju i świata » Codzienny przegląd prasy ekonomicznej |
| --- |
|
Polecamy: » Akutalne komentarze giełdowe » Najnowsze wiadomości z kraju i świata » Codzienny przegląd prasy ekonomicznej |
Sferia, to operator, który dawniej skupiał się na oferowaniu przenośnych telefonów stacjonarnych. Nie były to jednak telefony przygotowane do bezproblemowego przenoszenia, wykorzystywano je raczej w miejscach, gdzie nie było możliwości podłączenia łącza innego operatora. W tej chwili Sferia oferuje swoim klientom małe, identyczne do telefonów komórkowych, aparaty nomadyczne, umożliwiające korzystanie na terenie Warszawy i Ostrołęki.
_ Sferia oferuje bezprzewodowy internet, który umożliwi nam dystrybucję drogą internetową kontentu produkowanego przez Polsat _– mówi dla „Pulsu Biznesu” Zygmunt Solorz.
Jak zapowiada gazeta, Sferia ma szanse na podbicie rynku, jednak możliwe będzie to dopiero po włożeniu w firmę znacznych pieniędzy i rozbudowaniu jej sieci nadawczej. Zdaniem ekspertów taka inwestycja to koszt 480 do 640 mln złotych.
Celem Solorza jest dystrybucja krótkich form telewizyjnych, które internauci pobierać będą bezpośrednio z serwerów Polsatu. W tym celu pół roku temu zatrudniono Marcina Pery’ego, prezesa spółki Re:Defie, internetowej spółki Polsatu, którego zadaniem będzie implementacja formatów telewizyjnych do sieci.
Jak ocenia Zygmunt Solorz- Żak, kupno spółki sprawi, że Polsat zyska dodatkowe możliwości dystrybucji swoich kanałów, co ma przełożyć się na większe zyski. W tej chwili budowane jest zaplecze programów tematycznych. W czerwcu wystartował Polsat News, zaś pod koniec wakacji wystartują Polsat Cafe oraz Polsat Play.
Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska
źródło: Puls Biznesu