Oszuści podszywają się pod Biedronkę. Sieć ostrzega przed próbami wyłudzania danych osobowych
Proszą o podanie danych osobowych, numeru telefonu i kart płatniczych - Jeronimo Martins Polska właściciel Biedronki ostrzega przed oszustami, którzy próbują wyłudzać dane osobowe klientów sieci.
17.02.2016 | aktual.: 17.02.2016 13:42
Proszą o podanie danych osobowych, numeru telefonu i kart płatniczych - Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, ostrzega przed oszustami, którzy próbują wyłudzać dane osobowe klientów sieci.
W dyskontach Biedronka pojawiły się informacje o nieuczciwych osobach, które drogą elektroniczną rozsyłają wiadomości w imieniu sieci. Oszuści oferują możliwość wygrania bonu na zakupy w zamian za podanie numerów telefonów, kart płatniczych oraz danych osobowych. Biedronka zapewnia, że nie ma z tym procederem nic wspólnego.
Sieć ostrzega klientów
"Przekazujemy, że dotarły do nas informacje o wysyłanych wiadomościach e-mail z informacją o rzekomym wygraniu bonu z okazji otwarcia 2700. sklepu sieci Biedronka. Podkreślamy, iż sieć Biedronka nie jest organizatorem wspomnianego konkursu oraz, że ma on na celu wyłudzenie informacji, między innymi: numerów telefonów, kart kredytowych, danych osobowych" – czytamy w komunikacie wywieszanym w sklepach.
„W związku z tym ostrzegamy, iż udzielanie informacji wskazanych w takiej korespondencji wiąże się z ryzykiem wykorzystania danych osobowych w celach przestępczych” – dodaje kierownictwo sieci Biedronka.
Biuro obsługi klienta Jeronimo Martins Polska odnotowało już kilkanaście skarg od poszkodowanych osób. Sieć apeluje do klientów o ostrożność i zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby wyjaśnić sytuację i zapobiec dalszemu wprowadzaniu w błąd klientów. Wszystkie osoby poszkodowane są proszone o zgłoszenie sprawy na policję.
„Zaznaczamy, że w przypadku prowadzonych przez naszą firmę konkursów wiadomości o nich znajdują się na stronie internetowej biedronka.pl oraz w folderach informacyjnych dostępnych w naszych sklepach” – przestrzega właściciel Biedronki.