Credit Suisse chce skusić młode talenty, wydłuża urlopy rodzicielskie
Credit Suisse wydłużył urlopy rodzicielskie dla swoich pracowników w Stanach Zjednoczonych do 20 tygodni, przebijając tym samym BNP Paribas, Morgan Stanley i Goldman Sachs, które oferują 12-16 tygodni - pisze "Financial Times".
01.12.2015 | aktual.: 02.12.2015 11:38
Credit Suisse wydłużył urlopy rodzicielskie dla swoich pracowników w Stanach Zjednoczonych do 20 tygodni, przebijając tym samym BNP Paribas, Morgan Stanley i Goldman Sachs, które oferują 12-16 tygodni - pisze "Financial Times"
Credit Suisse ogłosił w poniedziałek, że wydłuża urlopy rodzicielskie dla pracowników w Stanach Zjednoczonych o osiem tygodni. Polityka obejmuje 8500 pracowników, którzy pracują przynajmniej 20 godzin tygodniowo. Urlop może być wykorzystany w każdym czasie w ciągu pierwszych 12 miesięcy życia dziecka.
Credit Suisse podjął decyzję o wydłużeniu urlopu rodzicielskiego po przeanalizowaniu w jaki sposób pracownicy korzystali z tego przywileju. Okazało się, że kobiety korzystały średnio z 18 tygodni, z czego sześć bezpłatnie.
- Uznaliśmy, że to dobry czas, żeby dostosować naszą politykę tak, by zwiększyć naszą konkurencyjność - powiedziała Elizabeth Donnelly, odpowiedzialna w Credit Suisse za fundusze socjalne.
Wiele firm technologicznych w Stanach Zjednoczonych uatrakcyjnia swoją ofertę dla młodych rodziców by przyciągnąć zdolnych pracowników. Często talenty przyciągane są z sektora finansowego, gdzie warunki finansowe pogorszyły się w ciągu ostatnich pięciu lat.