Właściciel Biedronki zawarł sojusz z koncernem BP
Grupa Jeronimo Martins zawarła umowę o współpracy z firmą British Petroleum (BP) na terenie Portugalii. Dotyczy ona zniżek, jakie otrzymywać będą klienci przy zakupach w portugalskich supermarketach właściciela Biedronki oraz na stacjach paliwowego koncernu.
23.03.2013 | aktual.: 23.03.2013 09:22
Na mocy porozumienia obie firmy wydały wspólną kartę lojalnościową "Poupa Mais", dzięki której jej użytkownicy będą mieć zniżki w supermarketach sieci Pingo Doce oraz na stacjach paliw BP.
Jak poinformowała dyrektor marketingu sieci Pingo Doce, Vanessa Silva, konsumenci, którzy dokonają w sklepie zakupów na kwotę wyższą niż 30 euro zgromadzą automatycznie na karcie 2 euro. O wartość tą będzie im pomniejszona kwota zakupu paliwa w portugalskich punktach tankowania BP. Podobna zasada będzie obowiązywać również w drugą stronę.
Zgromadzone na karcie pieniądze nie będą miały limitu wartości, lecz ograniczenia czasowe. W ciągu 2 miesięcy konsument będzie zobowiązany do skorzystania z nagromadzonych środków, w przeciwnym razie straci do nich prawo.
- Na portugalskim rynku, na którym istnieje już kilka podobnych kart lojalnościowych, konkurencja staje się coraz większa, dlatego przygotowanie wspólnego produktu przez JM i BP było nieuniknione. Zaletą naszej karty jest możliwość bezpośredniego gromadzenia pieniędzy, zamiast punktów na kolejne zakupy - dodała przedstawicielka detalisty.
Vanessa Silva ujawniła, że grupa Jeronimo Martins zamierza w niedługiej przyszłości opracować dla swoich klientów kolejne karty lojalnościowe we współpracy z innymi firmami. - Portugalskie gospodarstwa domowe przeżywają dziś trudności finansowe, dlatego oferta promocyjna na inne dobra konsumpcyjne jest atrakcyjnym pomysłem - powiedziała.
Na terenie Portugalii działa 360 sklepów Pingo Doce oraz ponad 320 stacji paliw BP.
Z Lizbony Marcin Zatyka