12 projektów w finale PRCH Retail Awards 2010

Polska Rada Centrów Handlowych ogłosiła listę 12 projektów nominowanych do nagród PRCH Retail Awards 2010.

18.06.2010 12:34

Nominacje przedstawiono w środę podczas wieczornego spotkania branży centrów handlowych, PRCH Business Mixer.

Wśród nominowanych znalazły się wyróżniające się jakością i efektywnością centra i koncepcje handlowe oraz najskuteczniejsze kampanie marketingowe z lat 2008-2009. Nagrody PRCH są przyznawane po raz pierwszy, a laureatów poznamy 12 października podczas konferencji PRCH Retail Horizons.

Polska Rada Centrów Handlowych, organizacja zrzeszająca inwestorów, deweloperów i najemców centrów handlowych, stworzyła program PRCH Retail Awards po to, aby w fachowy i bezstronny sposób promować najlepsze praktyki biznesowe w branży centrów handlowych w Polsce oraz poddać weryfikacji know-how i kompetencje firm operujących na polskim rynku.

Aby zapewnić rzetelność i obiektywność oceny projektów, PRCH powołała Jury złożone z ekspertów ds. rozwoju, zarządzania centrami handlowym, wynajmu, architektury, marketingu oraz przedstawicieli najemców. Ich zadaniem była merytoryczna weryfikacja zgłoszeń pod kątem jakości, innowacyjności i efektywności. Członkowie Jury nie oceniali projektów, z którymi są lub kiedykolwiek byli związani zawodowo.

Nominacje w kategorii Centrum handlowe

W kategorii nowo otwartych centrów handlowych nominowano następujące obiekty: duże centrum handlowe: Focus Mall w Bydgoszczy, średnie centra: Focus Mall w Zielonej Górze i Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim, oraz małe centrum handlowe: Galerię Niwa w Oświęcimiu.

Focus Mall w Bydgoszczy, inwestycja warta ok. 150 mln euro, powstała na terenie dawnych zakładów mięsnych. Pamiątką po nich są cztery odrestaurowane, przeszło stuletnie budynki, które stanowią front dla nowoczesnej, największej w regionie kujawsko pomorskim, galerii handlowej. Zajmuje ona kwartał miejski w centrum Bydgoszczy. Na dwóch poziomach handlowych mieści się tu 140 sklepów, wśród których po raz pierwszy w Bydgoszczy pojawiły się m.in. delikatesy Alma, Saturn, wielosalowe kino Cinema City oraz wiele znanych marek mody. Na dwóch najwyższych poziomach znajduje się parking na 830 samochodów. Do atrakcji w Focus Mall należą: wykonana specjalnie dla tego obiektu kompozycja artysty Rafała Olbińskiego, 40-metrowa fontanna przed głównym wejściem, a także zachowane historyczne elementy starych kamienic.

Na potrzeby Focus Mall w Zielonej Górze zrewitalizowano obszar dawnej fabryki Polska Wełna, inwestując ok. 110 mln euro. Jeden z historycznych budynków fabryki zmienił się w nowoczesne centrum handlowe, w którym na dwóch poziomach znajduje się 111 sklepów i lokali usługowych. Wśród głównych najemców znalazły się delikatesy, duże sklepy z modą, market elektroniczny i 9-salowy multipleks. Obok budynku znajduje się zewnętrzny parking na ok. 900 miejsc. Trzy główne, zabytkowe elewacje galerii handlowej zachowały swój oryginalny przemysłowy wygląd. Nowe części budynku skomponowano w neutralny sposób i wykończono szlachetnymi materiałami tak, aby historyczne otoczenie wyróżniało się na ich tle. Otwarte we wrześniu 2008 r. centrum handlowe jest położone w ścisłym centrum miasta, w pobliżu Starego Rynku i przy głównej ulicy miasta.

Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim jest zlokalizowany w dzielnicy mieszkalnej w pobliżu centrum miasta. Jego nowoczesną architekturę dopasowano do przestrzeni osiedla - stonowana bryła nawiązuje rozrzeźbieniem elewacji do miejskiej zabudowy, zaś wewnętrzne pasaże i place tworzą nową w tej części miasta przestrzeń publiczną. Przestrzeń nad głównymi pasażami zdobią kompozycje artysty Rafała Olbińskiego. Uwagę zwraca duża powierzchnia dachów zielonych, dzięki którym budynek jest bardziej przyjazny środowisku. Focus Mall wynosi jest największą galerią handlową w Piotrkowie Trybunalskim. Mieści się w niej 110 sklepów i punktów usługowych. Dobór najemców dopasowano do specyfiki rynku, uzupełniając rozpoznawalnymi markami ofertę najemców kluczowych, wśród których są: 5-salowe kino Helios, wielkopowierzchniowy sklep z elektroniką użytkową i duże sklepy z modą. Do dyspozycji klientów przygotowano 4-poziomowy parking na 740 miejsc. Wartość inwestycji Focus Mall wyniosła ok. 110 mln euro, a otwarcie miało miejsce w
listopadzie 2009 r.

Galeria Niwa jest dobrym przykładem nowoczesnej, niewielkiej galerii handlowej o lokalnym zasięgu. Jest położona w pobliżu centrum Oświęcimia, w dzielnicy o tej samej nazwie. Lokalizacja przy skrzyżowaniu jednej z głównych ulic z drogą krajową zapewnia klientom dogodny dojazd. Na niespełna 10 tys. m kw. powierzchni wynajmu w Galerii Niwa mieści się 41 najemców, przy czym około połowę powierzchni zajmuje hipermarket. Wśród pozostałych najemców dominują lokalni przedsiębiorcy, w tym franszyzobiorcy. W ofercie Galerii Niwa są zarówno marki sieciowe, jak i lokalne, w tym stosunkowo szeroki wybór mody, akcesoriów i niezbędnych usług, w tym gastronomia, bank, pralnia czy salony operatorów telekomunikacyjnych. Do dyspozycji klientów jest parking naziemny na ponad 150 miejsc i podziemny na przeszło 300. Wartość inwestycji wyniosła blisko 17 mln euro. Galerię Niwa otwarto w październiku 2009 r.

Nominacje w pozostałych kategoriach

PRCH Retail Awards 2010 to również możliwość prezentacji kampanii marketingowych: otwarcia, pro-sprzedażnych i społecznych. Jury doceniło aż sześć projektów, które mogą stanowić wzorce innowacyjnych działań marketingowych obiektów handlowych.

Nominacja w kategorii Zarządzanie i eksploatacja przypadła centrum Galaxy w Szczecinie, a w kategorii Koncept handlowy - sklepom Yes Biżuteria. Na liście kandydatów do nagród PRCH w kategorii Marketing znalazły się kampanie centrów handlowych: Wzorcownia we Włocławku, Karolinka w Opolu, M1 (dwie nominacje), Bonarka City Center w Krakowie i Galerii Wisła w Płocku.

- Program PRCH Retail Awards stworzyliśmy mając świadomość bardzo wysokich wymagań stanianych nam przez już ponad 130 członków. Kryteria oceny opierają się na wiedzy i doświadczeniu firm stowarzyszonych w PRCH oraz systemie nagród Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych, które są uznawana ze najbardziej prestiżowe światowe wyróżnienia w tej branży - mówi Anna Szmeja-Kroplewska, Dyrektor Generalna Polskiej Rady Centrów Handlowych.

LP
Handel-Net

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)