Action w '12 zakłada 25 proc. wzrost sprzedaży ActiveJeta, w IV opublikuje prognozę

20.03. Warszawa (PAP) - Action spodziewa się, że w 2012 r. sprzedaż produktów pod marką własną ActiveJet wzrośnie o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. W ocenie prezesa Action...

20.03. Warszawa (PAP) - Action spodziewa się, że w 2012 r. sprzedaż produktów pod marką własną ActiveJet wzrośnie o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. W ocenie prezesa Action Piotra Bielińskiego wyniki I kw. 2012 r. powinny okazać się dobre lub bardzo dobre. W kwietniu Action planuje publikację prognozy wyników na 2012 r.

"Spodziewam się, że w tym roku sprzedaż ActivJeta powinna wzrosnąć o około 25 proc. W ubiegłym roku produkty pod tą marką stanowiły około 4 proc. naszych przychodów" - powiedział Bieliński na konferencji prasowej.

Action pod marką własną ActiveJet sprzedaje m.in. produkty oświetleniowe, tusze, tonery, a także innych materiały eksploatacyjne i biurowe. W listopadzie 2012 r. Action podpisał umowę sponsorską z Legią Warszawa, w ramach której, logo ActiveJet, znalazło się na koszulkach piłkarzy Legii. Umowa została zawarta na dwa lata - do końca 2013 roku. Sponsoring Legii kosztuje Action 4 mln zł rocznie, a koszty rozkładają się równomiernie, czyli po 1 mln zł na każdy kwartał. W związku z tą umową Action ograniczył inne wydatki reklamowe.

Prezes Action jest zadowolony z wyników Action w pierwszych miesiącach roku.

"Styczeń i luty były dla nas bardzo dobre i cały kwartał powinien okazać się dla nas bardzo dobry lub dobry, zdecydują ostatnie dni marca" - powiedział.

Bieliński poinformował, że w kwietniu Action planuje przedstawić prognozę wyników na cały 2012 r.

"Podobnie jak prognoza na miniony rok będzie ona konserwatywna, ale myślę, że zadowalająca" - powiedział.

Prezes nie przedstawił założeń do prognozy, ale spółka podała w raporcie rocznym, że planuje w 2012 r. osiągnąć wysoką dynamikę sprzedaży przy utrzymaniu porównywalnych z dotychczasowymi wskaźników rentowności.

W 2011 roku przychody grupy Action wyniosły 2,8 mld zł, co oznacza wzrost o 33 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Grupa wypracowała za 2011 r. zysk operacyjny w kwocie 57,3 mln zł oraz zysk netto w kwocie 42,4 mln zł. Dynamika zysku operacyjnego wyniosła 66 proc., a zysku netto 61 proc. Wskaźnik rentowności netto wzrósł w 2011 roku do 1,5 proc. z 1,2 proc. w 2010 roku.(PAP)

gsu/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Popularna przyprawa może być groźna dla zdrowia. UE potwierdza
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Ile trzeba zarabiać na 5 tys. zł emerytury? Mamy wyliczenia
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy. W przeliczeniu płacą 4 tys. zł tygodniowo
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Praca do 70 roku życia. Duża zmiana w tej grupie zawodowej
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w październiku. Oto szczegóły
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Od środy zakupy będą droższe. Wchodzi w życie nowa opłata
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
Gwiazdor nie chce zostawić dzieciom swojej fortuny. Oto dlaczego
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków
"Niech cała Polska wie". Zmierzyliśmy głośność wiatraków