Action w '12 zakłada 25 proc. wzrost sprzedaży ActiveJeta, w IV opublikuje prognozę

20.03. Warszawa (PAP) - Action spodziewa się, że w 2012 r. sprzedaż produktów pod marką własną ActiveJet wzrośnie o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. W ocenie prezesa Action...

20.03. Warszawa (PAP) - Action spodziewa się, że w 2012 r. sprzedaż produktów pod marką własną ActiveJet wzrośnie o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. W ocenie prezesa Action Piotra Bielińskiego wyniki I kw. 2012 r. powinny okazać się dobre lub bardzo dobre. W kwietniu Action planuje publikację prognozy wyników na 2012 r.

"Spodziewam się, że w tym roku sprzedaż ActivJeta powinna wzrosnąć o około 25 proc. W ubiegłym roku produkty pod tą marką stanowiły około 4 proc. naszych przychodów" - powiedział Bieliński na konferencji prasowej.

Action pod marką własną ActiveJet sprzedaje m.in. produkty oświetleniowe, tusze, tonery, a także innych materiały eksploatacyjne i biurowe. W listopadzie 2012 r. Action podpisał umowę sponsorską z Legią Warszawa, w ramach której, logo ActiveJet, znalazło się na koszulkach piłkarzy Legii. Umowa została zawarta na dwa lata - do końca 2013 roku. Sponsoring Legii kosztuje Action 4 mln zł rocznie, a koszty rozkładają się równomiernie, czyli po 1 mln zł na każdy kwartał. W związku z tą umową Action ograniczył inne wydatki reklamowe.

Prezes Action jest zadowolony z wyników Action w pierwszych miesiącach roku.

"Styczeń i luty były dla nas bardzo dobre i cały kwartał powinien okazać się dla nas bardzo dobry lub dobry, zdecydują ostatnie dni marca" - powiedział.

Bieliński poinformował, że w kwietniu Action planuje przedstawić prognozę wyników na cały 2012 r.

"Podobnie jak prognoza na miniony rok będzie ona konserwatywna, ale myślę, że zadowalająca" - powiedział.

Prezes nie przedstawił założeń do prognozy, ale spółka podała w raporcie rocznym, że planuje w 2012 r. osiągnąć wysoką dynamikę sprzedaży przy utrzymaniu porównywalnych z dotychczasowymi wskaźników rentowności.

W 2011 roku przychody grupy Action wyniosły 2,8 mld zł, co oznacza wzrost o 33 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Grupa wypracowała za 2011 r. zysk operacyjny w kwocie 57,3 mln zł oraz zysk netto w kwocie 42,4 mln zł. Dynamika zysku operacyjnego wyniosła 66 proc., a zysku netto 61 proc. Wskaźnik rentowności netto wzrósł w 2011 roku do 1,5 proc. z 1,2 proc. w 2010 roku.(PAP)

gsu/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok