Action w '12 zakłada 25 proc. wzrost sprzedaży ActiveJeta, w IV opublikuje prognozę
20.03. Warszawa (PAP) - Action spodziewa się, że w 2012 r. sprzedaż produktów pod marką własną ActiveJet wzrośnie o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. W ocenie prezesa Action...
20.03. Warszawa (PAP) - Action spodziewa się, że w 2012 r. sprzedaż produktów pod marką własną ActiveJet wzrośnie o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. W ocenie prezesa Action Piotra Bielińskiego wyniki I kw. 2012 r. powinny okazać się dobre lub bardzo dobre. W kwietniu Action planuje publikację prognozy wyników na 2012 r.
"Spodziewam się, że w tym roku sprzedaż ActivJeta powinna wzrosnąć o około 25 proc. W ubiegłym roku produkty pod tą marką stanowiły około 4 proc. naszych przychodów" - powiedział Bieliński na konferencji prasowej.
Action pod marką własną ActiveJet sprzedaje m.in. produkty oświetleniowe, tusze, tonery, a także innych materiały eksploatacyjne i biurowe. W listopadzie 2012 r. Action podpisał umowę sponsorską z Legią Warszawa, w ramach której, logo ActiveJet, znalazło się na koszulkach piłkarzy Legii. Umowa została zawarta na dwa lata - do końca 2013 roku. Sponsoring Legii kosztuje Action 4 mln zł rocznie, a koszty rozkładają się równomiernie, czyli po 1 mln zł na każdy kwartał. W związku z tą umową Action ograniczył inne wydatki reklamowe.
Prezes Action jest zadowolony z wyników Action w pierwszych miesiącach roku.
"Styczeń i luty były dla nas bardzo dobre i cały kwartał powinien okazać się dla nas bardzo dobry lub dobry, zdecydują ostatnie dni marca" - powiedział.
Bieliński poinformował, że w kwietniu Action planuje przedstawić prognozę wyników na cały 2012 r.
"Podobnie jak prognoza na miniony rok będzie ona konserwatywna, ale myślę, że zadowalająca" - powiedział.
Prezes nie przedstawił założeń do prognozy, ale spółka podała w raporcie rocznym, że planuje w 2012 r. osiągnąć wysoką dynamikę sprzedaży przy utrzymaniu porównywalnych z dotychczasowymi wskaźników rentowności.
W 2011 roku przychody grupy Action wyniosły 2,8 mld zł, co oznacza wzrost o 33 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Grupa wypracowała za 2011 r. zysk operacyjny w kwocie 57,3 mln zł oraz zysk netto w kwocie 42,4 mln zł. Dynamika zysku operacyjnego wyniosła 66 proc., a zysku netto 61 proc. Wskaźnik rentowności netto wzrósł w 2011 roku do 1,5 proc. z 1,2 proc. w 2010 roku.(PAP)
gsu/ jtt/