Agora podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy w '13 o 5‑8 proc. rdr
14.11. Warszawa (PAP) - Agora podtrzymała prognozę spadku rynku reklamy ogółem w 2013 roku o 5-8 proc. w ujęciu rok do roku. Spółka jednocześnie zwróciła uwagę na postępujące...
14.11.2013 | aktual.: 14.11.2013 08:23
14.11. Warszawa (PAP) - Agora podtrzymała prognozę spadku rynku reklamy ogółem w 2013 roku o 5-8 proc. w ujęciu rok do roku. Spółka jednocześnie zwróciła uwagę na postępujące spadki rynku reklamy w dziennikach - poinformowała Agora w raporcie wynikowym.
"W trzecim kwartale 2013 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce skurczyła się o ponad 3,5 proc. Dynamika spadku tych wydatków jest jednak najniższa od początku bieżącego roku. Pogłębienie spadków nastąpiło jedynie w dziennikach. W pozostałych segmentach rynku reklamy spadki wydatków reklamowych były mniejsze niż w poprzednich kwartałach 2013 r., a Internet zanotował wzrost" - napisano w raporcie.
"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki oraz mniejszą dynamikę spadku wartości wydatków na reklamę w Polsce, w trzecim kwartale 2013 r., spółka postanowiła pozostawić swoje szacunki dotyczące zmiany wartości całkowitych wydatków reklamowych w Polsce w bieżącym roku bez zmian (spadek o 5-8 proc.)" - dodano.
Zaktualizowane w sierpniu szczegółowe prognozy Agory zakładają spadek rynku reklamy w dziennikach w 2013 roku o 24-27 proc. oraz reklamy zewnętrznej o 11-14 proc. Prognoza dla kina zakłada z kolei od -1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu.
Szacunki dla Internetu mówią o 5-8 proc. wzrostu. Spadki w segmencie czasopism zgodnie z prognozą mają natomiast sięgnąć 13-16 proc., zaś w radiu 4-7 proc. (PAP)
kam/ osz/