Trwa ładowanie...
d3eti4g

Agora widzi pierwsze sygnały stabilizacji na rynku reklamy (opis)

12.08. Warszawa (PAP) - Agora widzi pierwsze sygnały stabilizacji na rynku reklamowym, które nie zostały zahamowane przez tygodniowy okres braku reklam w części mediów w II kw. W...

d3eti4g
d3eti4g

12.08. Warszawa (PAP) - Agora widzi pierwsze sygnały stabilizacji na rynku reklamowym, które nie zostały zahamowane przez tygodniowy okres braku reklam w części mediów w II kw. W pierwszym półroczu 2010 roku wydatki reklamowe wzrosły r/r o 3,5 proc. do 3,7 mld zł - podała spółka w raporcie kwartalnym.

W I PÓŁROCZU 2010 R. RYNEK REKLAMY WZRÓSŁ O 3,5 PROC.

Według szacunków Agory w pierwszym półroczu 2010 wydatki reklamowe wyniosły 3,7 mld zł tj. o 3,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku.

Największymi beneficjentami wzrostu na rynku reklamy były internet i telewizja, w których reklamodawcy wydali rdr więcej o odpowiednio 23,1 proc. i 8,5 proc.

d3eti4g

Pozostałe media nadal doświadczały zmniejszenia wydatków na reklamę.

Największe ograniczenia wydatków na reklamę miały miejsce w dziennikach (spadek o 12,4 proc.). Wydatki reklamodawców w czasopismach zmniejszyły się o 6,4 proc., natomiast w radio o 6,8 proc. Reklama zewnętrzna zanotowała spadek wydatków na reklamę o 5,4 proc.

"Wzrost wartości wydatków na reklamę o 7,6 proc. w drugim kwartale 2010 r., pozwolił na umocnienie rynku reklamowego w całym pierwszym półroczu 2010 r. (wzrost o 3,5 proc.). W pierwszym półroczu 2010 r., jedynie internet oraz telewizja zanotowały wzrost wydatków na reklamę (odpowiednio o 23,1 proc. oraz o 8,5 proc.). Dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach wyniosła 12,4 proc. Wydatki na reklamę w radio spadły o 6,8 proc., w czasopismach o 6,4 proc., natomiast wydatki na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się o 5,4 proc." - napisano.

"Wydaje się, że tygodniowy okres braku emisji i publikacji reklam w części mediów, w drugim kwartale 2010 r., nie zahamował pierwszych sygnałów stabilizacji na całym rynku reklamy. Kondycja rynku reklamy w kolejnych kwartałach 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Na kształt rynku w kolejnych kwartałach 2010 r. wpływ będzie miała również sytuacja makroekonomiczna Europy oraz zmiany strukturalne w mediach i procesy konsolidacyjne na rynku reklamy" - dodano.

d3eti4g

W II KW. 2010 R. RYNEK REKLAMY WZRÓSŁ O 7,6 PROC.

Według szacunków Agory, w samym drugim kwartale 2010 r. wartość rynku reklamy wyniosła około 2,05 mld zł, tj. o 7,6 proc. więcej niż w drugim kwartale 2009 r.

Dodatnią dynamikę odnotował internet oraz telewizja (wzrost o 13,8 proc.). Wzrost wydatków na reklamę w internecie o 27,4 proc. wynikał z wyższych wydatków na reklamę w wyszukiwarkach (wzrost o 29 proc.) oraz z wyższych wydatków na reklamę graficzną (display) i e-mail marketing, które zanotowały wzrost o 28 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2009 r.

d3eti4g

W okresie kwiecień - czerwiec 2010 r. reklamodawcy wydali na reklamę zewnętrzną około 175 mln zł, co oznacza, że wartość wydatków na reklamę zewnętrzną spadła o 1,0 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2009 r.

W drugim kwartale 2010 r. dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach była mniej dotkliwa niż w pierwszym kwartale 2010 r. i wyniosła 9,0 proc.

W drugim kwartale 2010 r. mniejszą dynamikę spadku wydatków na reklamę, zanotowały czasopisma i radio, na które reklamodawcy wydali odpowiednio o 5,9 proc. i o 4,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r.(PAP)

bas/ epo/ ana/

d3eti4g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3eti4g