Agros Nova zmienia właściciela
Nabywcą ponad 99 proc. udziałów w Spółce jest IK Investment Partners, europejski fundusz typu private equity.
16.06.2010 13:15
Zatrudniająca łącznie ok. 2 300 osób Spółka ma cztery nowoczesne zakłady produkcyjne, zlokalizowane w centralnej Polsce. Ich oferta obejmuje szeroką gamę produktów spożywczych (ponad 300), których odbiorcami są między innymi wszystkie działające w Polsce sieci handlowe.
Do Agros Nova należy dziewięć dobrze znanych i cieszących się zaufaniem polskich konsumentów marek: Łowicz, Krakus, Kotlin, Elbro, Włocławek (segment przetworów owocowo-warzywnych i potraw gotowych) oraz Fortuna (Karotka, Pysio), Tarczyn, Garden i DrWitt (segment soków, nektarów i napojów niegazowanych). Poza rozwojem obecnego portfela produktów Spółka planuje dalszą ekspansję i konsolidację rynku w poszczególnych segmentach dotychczasowej działalności.
- Agros Nova ma znakomite osiągnięcia i dalszy potencjał umacniania pozycji wytwórcy, którego produkty spożywcze są jednymi z najchętniej wybieranych przez polskich konsumentów. Jest to już nasze drugie przejęcie w Polsce, po objęciu w 2008 r. większościowego pakietu akcji firmy Axtone, wiodącego wytwórcy części dla kolei. Wierzymy w silne fundamenty gospodarcze Europy Środkowo-Wschodniej i wciąż szukamy możliwości zwiększenia naszej obecności w tym regionie - powiedział Detlef Dinsel z IK Investment Partners.
Na pozytywną decyzję Funduszu dotyczącą zaangażowania kapitałowego na polskim rynku wpłynęły optymistyczne prognozy dotyczące sytuacji ekonomicznej Polski, a w szczególności przekonanie, że rozwój rynku spożywczego w Polsce wspierają silne fundamenty gospodarcze, oparte o pozytywne prognozy wzrostu PKB oraz zamożności klasy średniej, której rosnące dochody będą w części przeznaczane na kupno produktów z sektora dóbr szybko zbywalnych (FMCG).
Konsumpcja we wszystkich trzech segmentach rynku, na których operuje Agros Nova, stabilnie wzrasta, a silne trendy konsumenckie związane ze zdrowiem, wygodą i dobrym samopoczuciem stwarzają szanse rozwoju produktów i kategorii, które zaspakajają te potrzeby.