Biedronka będzie wszędzie
Po aptekach i kawiarniach przyszła pora na kosmetyki. Właściciel Biedronki firma Jeronimo Martins zamierza w Polsce stworzyć sieć drogerii.
19.05.2011 | aktual.: 20.05.2011 10:07
Pierwszy sklep z kosmetykami zostanie otwarty w Warszawie przy ul. Lindleya. Drogerie to kolejny biznes po aptekach i kawiarniach (Kropka Relaks), w który weszła sieć znana przede wszystkim ze sklepów Biedronka. Na temat planów związanych z tym i innymi segmentami firma opowiada niezbyt chętnie. Na razie nie wiadomo, ile powstanie takich punktów, ani jaki będzie ich asortyment.
Jeronimo Martins Dystrybucja to największa firma handlowa w naszym kraju. Jej przychody w 2010 r. przekroczyły 20 mld zł! Za sprzedaż na takim poziomie odpowiada blisko 1,7 tys. sklepów. Przy czym ich liczba zmienia się właściwie z dnia na dzień. W ciągu roku Jeronimo Martins otwiera 200 nowych placówek.
Rynek drogeryjny w Polsce wart jest 6,3 mld euro. Największą siecią jest Rossmann, który ma ponad 500 sklepów, na drugim miejscu Polbita (Drogerie Natura)
z ponad 220 punktami. W całym kraju działa nieco ponad 19,3 tys. drogerii.