Biedronka napędza Jeronimo Martins
Biedronka kończy trzy kwartały wzrostem sprzedaży o blisko 18 proc. oraz wzrostem EBITDA o 23 proc. Do sklepów przychodzi coraz więcej klientów, którzy robią coraz większe zakupy.
25.10.2012 | aktual.: 25.10.2012 13:46
Skonsolidowana sprzedaż Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 8,7 proc. do 7,954 mld euro (przy stałych kursach wymiany wzrost wyniósł 11,7 proc.) zaś EBITDA wzrosła o 5,2 proc. (przy stałych kursach wymiany walut o 8,6 proc.). Jednocześnie sprzedaż like for like (bez uwzględnienia nowych sklepów) wzrosła o 3,8 proc.
- Grupa w całym 2012 roku spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży i zysku - powiedział Pedro Soares dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.
Skonsolidowany zysk Biedronki po trzech kwartałach wzrósł o 6,2 proc. do 271,5 mln euro. Sprzedaż liczona w złotych wzrosła o 17,6 proc., like for like o 6,5 proc., a reszta była wynikiem otwarć nowych placówek.
Średnia inflacja koszyka Biedronki była o 1,5 punktu procentowego niższa niż w II kwartale 2012 roku. W trzecim kwartale Biedronka otworzyła 66 sklepów i uruchomiła 11. centrum dystrybucyjne. Zakończyła też proces zmiany layoutu.