Biedronka pokazała wyniki. Sprzedaż w górę
Biedronka, należąca do portugalskiej firmy Jeronimo Martins, zanotowała w 2024 r. wzrost sprzedaży w walucie lokalnej o 4,1 proc. - informuje spółka w komunikacie. Zwiększyła się także sprzedaż w walucie euro. W tym roku sieć planuje otworzyć około 150 nowych sklepów.
PAP podaje, że EBITDA Biedronki spadła o 1,3 proc., a w walucie lokalnej spadła o 6,3 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Byliśmy w pierwszej Biedronce na Słowacji. Tak jest w środku [WIDEO]
Wyniki Biedronki. Właściciel o wzroście sprzedaży
Z najnowszego komunikatu Jeronimo Martins, który został opublikowany w środę (19 marca), wynika, że sprzedaż w sklepach Biedronki w walucie lokalnej w 2024 r. wzrosła o 4,1 proc., a sprzedaż porównywalna LFL w walucie lokalnej spadła o 0,3 proc.
Z kolei w walucie euro Biedronka zanotowała sprzedaż na poziomie 23,6 mld euro. To o 9,6 proc. więcej niż w 2023 r.
Marża EBITDA Biedronki ukształtowała się na poziomie 7,7 proc. Dla porównania w 2023 r. było to 8,5 proc.
W komunikacie Jeronimo Martins, cytowany przez PAP, czytamy, że wpływ na spadek marży EBITDA miały inwestycje cenowe, a także decyzja o znaczącym wzroście wynagrodzeń.
W całym 2024 r. Biedronka otworzyła 186 nowych sklepów (w tym 161 nowych sklepów netto) oraz przeprowadziła remodeling 280 lokalizacji.
Biedronka planuje otworzyć około 150 nowych sklepów
W komunikacie firma podzieliła się także planami na 2025 r. Wynika z nich, że Biedronka chce otworzyć 130-150 sklepów netto w Polsce. Program renowacji obejmie od 250 do 275 lokalizacji. W planach jest także uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego.
Poza tym do końca 2026 r. pod marką Biedronka ma funkcjonować przynajmniej 50 sklepów na Słowacji.