Trwa ładowanie...

Billboardy promują górnictwo

Kilkadziesiąt billboardów z wizerunkiem górnika, oświetlającego promieniami swojej lampki Warszawę, będzie można przez najbliższe dwa tygodnie zobaczyć w śląskich miastach. To pierwsza tego typu kampania promocyjna górnictwa węgla kamiennego.

Billboardy promują górnictwo
dwfqg3u
dwfqg3u

Kilkadziesiąt billboardów z wizerunkiem górnika, oświetlającego promieniami swojej lampki Warszawę, będzie można przez najbliższe dwa tygodnie zobaczyć w śląskich miastach. To pierwsza tego typu kampania promocyjna górnictwa węgla kamiennego.

- Od dawna przymierzaliśmy się do podobnego przedsięwzięcia, służącego ociepleniu wizerunku górnictwa. Niewykluczone, że w przyszłości pomyślimy o podobnej kampanii także poza Śląskiem - powiedział wiceprezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej Piotr Dziewit. To właśnie Izba rozpoczęła kampanię, do której włączyły się wiodące spółki węglowe: Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa oraz Katowicki Holding Węglowy.

Billboardy pojawią się na ulicach miast we wtorek, 1 grudnia. Na plakacie umieszczono hasło "Wydobywamy węgiel, dajemy pracę, płacimy podatki". U dołu umieszczono życzenia barbórkowe dla wszystkich górników. Kampania nieprzypadkowo rusza przed Barbórką - przypadającym 4 grudnia Dniem Górnika.
Akcja była przygotowywana od dwóch miesięcy i będzie trwała dwa tygodnie. Wsparcia udzielił jej także prezes amerykańskiej spółki górniczej Consol Energy. To amerykańska firma, która jakiś czas temu zdecydowała się na podobną, choć zakrojoną na większą skalę społeczną kampanię. Pomysł na formę plakatu - górnika oświetlającego miasto - zaczerpnięto z doświadczeń tej firmy.

- Skontaktowaliśmy się z Amerykanami, wiedząc, jak wielkie doświadczenie mają w tej kwestii. Przyklasnęli naszemu pomysłowi, widzieli także projekt plakatu. Usłyszeliśmy, że firmy górnicze na całym świecie powinny działać wspólnie na rzecz uświadamiania ludzi, jak wielkim skarbem jest węgiel - powiedział prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej Jarosław Zagórowski.

dwfqg3u

Na plakacie znalazł się pracownik należącej do tej spółki kopalni "Zofiówka" w Jastrzębiu Zdroju. Zdaniem Dziewita, kampania powinna przyczynić się do zmiany wizerunku górnictwa postrzeganego często głównie przez pryzmat związkowych protestów czy katastrof. Przypomniał, że górnictwo daje pracę ponad 100 tys. osób i terminowo odprowadza do budżetu i związanych z nim instytucji wielomiliardowe podatki i opłaty.

dwfqg3u
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dwfqg3u