Billboardy promują górnictwo

Kilkadziesiąt billboardów z wizerunkiem górnika, oświetlającego promieniami swojej lampki Warszawę, będzie można przez najbliższe dwa tygodnie zobaczyć w śląskich miastach. To pierwsza tego typu kampania promocyjna górnictwa węgla kamiennego.

Obraz

Kilkadziesiąt billboardów z wizerunkiem górnika, oświetlającego promieniami swojej lampki Warszawę, będzie można przez najbliższe dwa tygodnie zobaczyć w śląskich miastach. To pierwsza tego typu kampania promocyjna górnictwa węgla kamiennego.

- Od dawna przymierzaliśmy się do podobnego przedsięwzięcia, służącego ociepleniu wizerunku górnictwa. Niewykluczone, że w przyszłości pomyślimy o podobnej kampanii także poza Śląskiem - powiedział wiceprezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej Piotr Dziewit. To właśnie Izba rozpoczęła kampanię, do której włączyły się wiodące spółki węglowe: Jastrzębska Spółka Węglowa, Kompania Węglowa oraz Katowicki Holding Węglowy.

Billboardy pojawią się na ulicach miast we wtorek, 1 grudnia. Na plakacie umieszczono hasło "Wydobywamy węgiel, dajemy pracę, płacimy podatki". U dołu umieszczono życzenia barbórkowe dla wszystkich górników. Kampania nieprzypadkowo rusza przed Barbórką - przypadającym 4 grudnia Dniem Górnika.
Akcja była przygotowywana od dwóch miesięcy i będzie trwała dwa tygodnie. Wsparcia udzielił jej także prezes amerykańskiej spółki górniczej Consol Energy. To amerykańska firma, która jakiś czas temu zdecydowała się na podobną, choć zakrojoną na większą skalę społeczną kampanię. Pomysł na formę plakatu - górnika oświetlającego miasto - zaczerpnięto z doświadczeń tej firmy.

- Skontaktowaliśmy się z Amerykanami, wiedząc, jak wielkie doświadczenie mają w tej kwestii. Przyklasnęli naszemu pomysłowi, widzieli także projekt plakatu. Usłyszeliśmy, że firmy górnicze na całym świecie powinny działać wspólnie na rzecz uświadamiania ludzi, jak wielkim skarbem jest węgiel - powiedział prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej Jarosław Zagórowski.

Na plakacie znalazł się pracownik należącej do tej spółki kopalni "Zofiówka" w Jastrzębiu Zdroju. Zdaniem Dziewita, kampania powinna przyczynić się do zmiany wizerunku górnictwa postrzeganego często głównie przez pryzmat związkowych protestów czy katastrof. Przypomniał, że górnictwo daje pracę ponad 100 tys. osób i terminowo odprowadza do budżetu i związanych z nim instytucji wielomiliardowe podatki i opłaty.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok