Carrefour chce rozwijać się na wsi
Marka franczyzowa Globi, należąca do Carrefour Polska, to obecnie ponad 60 sklepów. Jednak sieć uważa, że jej potencjał jest znacznie większy. Nawet na 2 tysiące obiektów handlowych - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.
30.08.2013 | aktual.: 31.08.2013 19:02
Koncept marki Globi był pomyślany jako wiejski sklep dla franczyzobiorców, którzy niekoniecznie chcą się mocno wiązać umową z wielką siecią lub ich placówki nie pasują do założeń Carrefour Express. Francuz tłumaczy, że ofertę kierują także do tych, którzy nie mają kapitału na inwestycje, nie mają rozwiązań informatycznych, a ich potencjał rozwoju jest ograniczony, za to dobrze spełniają swoją funkcję w danej lokalizacji i mają duże grono klientów z okolicznych wsi.
- W Polsce 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsi, a to oznacza, że tego typu sklepu mają rację bytu. Jeśli więc dostarczymy takiej placówce nowoczesne narzędzia sprzedaży, damy dobry, dopasowany do klienta asortyment, to stworzymy odpowiedni biznes model dla tego typu sklepów. W przypadku Globi musimy dać bardzo proste i skuteczne narzędzia, odpowiednie dla sklepu na wsi oraz dostęp do produktów marki Carrefour - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent.
Zdaniem przedstawiciela Carrefoura potencjał dla rozwoju sieci Globi jest ogromny. Na dzień dzisiejszy w Polsce działa ok. 120 tys. sklepów, w tym ponad 35 tys. o powierzchni sprzedaży powyżej 50 mkw. Vincent widzi możliwość stworzenia ok. 2 tys. sklepów właśnie w sklepach o małej powierzchni. Jednak to tylko szacunki i przypuszczenia. Wszystko zależy od tempa koncentracji rynku handlowego, a także od planów Carrefoura wobec polskiego rynku.
- Koncept Globi działa od lutego ubiegłego roku, a my ciągle pracujemy nad dopracowaniem jego koncepcji. Myślę, że prace zakończymy do końca tego roku, wtedy "produkt" pod szyldem Globi, będzie w 100 proc. spełniał oczekiwania nasze i naszych partnerów powiedział dla portalspozywczy.pl Vincent.
W Polsce działa prawie 600 placówek pod nadzorem Carrefoura, w tym ponad 360 sklepów w ramach franczyzy.