Trwa ładowanie...

Carrefour chce rozwijać się na wsi

Marka franczyzowa Globi, należąca do Carrefour Polska, to obecnie ponad 60 sklepów. Jednak sieć uważa, że jej potencjał jest znacznie większy. Nawet na 2 tysiące obiektów handlowych - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Carrefour chce rozwijać się na wsiŹródło: AFP
d15rfj9
d15rfj9

Koncept marki Globi był pomyślany jako wiejski sklep dla franczyzobiorców, którzy niekoniecznie chcą się mocno wiązać umową z wielką siecią lub ich placówki nie pasują do założeń Carrefour Express. Francuz tłumaczy, że ofertę kierują także do tych, którzy nie mają kapitału na inwestycje, nie mają rozwiązań informatycznych, a ich potencjał rozwoju jest ograniczony, za to dobrze spełniają swoją funkcję w danej lokalizacji i mają duże grono klientów z okolicznych wsi.

- W Polsce 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsi, a to oznacza, że tego typu sklepu mają rację bytu. Jeśli więc dostarczymy takiej placówce nowoczesne narzędzia sprzedaży, damy dobry, dopasowany do klienta asortyment, to stworzymy odpowiedni biznes model dla tego typu sklepów. W przypadku Globi musimy dać bardzo proste i skuteczne narzędzia, odpowiednie dla sklepu na wsi oraz dostęp do produktów marki Carrefour - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent.

Zdaniem przedstawiciela Carrefoura potencjał dla rozwoju sieci Globi jest ogromny. Na dzień dzisiejszy w Polsce działa ok. 120 tys. sklepów, w tym ponad 35 tys. o powierzchni sprzedaży powyżej 50 mkw. Vincent widzi możliwość stworzenia ok. 2 tys. sklepów właśnie w sklepach o małej powierzchni. Jednak to tylko szacunki i przypuszczenia. Wszystko zależy od tempa koncentracji rynku handlowego, a także od planów Carrefoura wobec polskiego rynku.

- Koncept Globi działa od lutego ubiegłego roku, a my ciągle pracujemy nad dopracowaniem jego koncepcji. Myślę, że prace zakończymy do końca tego roku, wtedy "produkt" pod szyldem Globi, będzie w 100 proc. spełniał oczekiwania nasze i naszych partnerów powiedział dla portalspozywczy.pl Vincent.

W Polsce działa prawie 600 placówek pod nadzorem Carrefoura, w tym ponad 360 sklepów w ramach franczyzy.

d15rfj9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d15rfj9