Trwa ładowanie...

CBOS: Polacy za inwestowaniem w inżynierów kosztem humanistów

Ponad połowa Polaków uważa, że warunkiem rozwoju polskiej gospodarki jest
faworyzowanie uczelni technicznych kosztem humanistycznych

CBOS: Polacy za inwestowaniem w inżynierów kosztem humanistówŹródło: thinkstock
dpss6sh
dpss6sh

Respondentom postawiono pytanie: "Czy zgadza się Pan/Pani ze stwierdzeniem, że w Polsce powinniśmy wyraźnie faworyzować uczelnie techniczne (kierunki inżynierskie) kosztem uczelni kształcących młodych ludzi w dziedzinach humanistycznych czy nauk społecznych, gdyż jest to warunkiem rozwoju polskiej gospodarki?".

21,7 proc. pytanych odpowiedziało: "zdecydowanie się zgadzam", a 33,8 proc.: "raczej się zgadzam". 21,4 proc. badanych udzieliło odpowiedzi: "raczej się nie zgadzam", a 9,7 proc.: "zdecydowanie się nie zgadzam". 13,2 proc. ankietowanych nie miało w tej sprawie zdania.

Badanie zostało przeprowadzone przez Centrum Badania Opinii Społecznej w trzech falach badawczych, na reprezentatywnej grupie Polaków, liczącej 3346 osób.

"Wyniki badania potwierdzają panujący od jakiegoś czasu trend na studiowanie kierunków technicznych. Młodzi ludzi i ich rodzice uważają, że tego typu specjalistów bardziej potrzebuje gospodarka i rynek pracy" - ocenił dr Marek Troszyński, koordynator badania.

dpss6sh

Sondaż przeprowadzono w ramach konsultacji społecznych wyników projektu "Akademickie Mazowsze 2030".

Projekt ten jest realizowany od maja 2009 roku przez konsorcjum naukowe, w skład którego wchodzi sześć warszawskich uczelni: Politechnika Warszawska (lider i wnioskodawca projektu), Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Polsko - Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Szkoła Główna Handlowa i Akademia Leona Koźmińskiego. Jego celem jest stworzenie prognozy rozwoju szkolnictwa wyższego na tle sytuacji gospodarczej w regionie i przygotowanie strategii wspierania uczelni w najbliższych dekadach.

"Rezultaty prac będą stanowić rekomendację dla decydentów różnego szczebla - władz uczelni, władz samorządowych, władz administracji publicznej, w jakich kierunkach powinny rozwijać się szkoły wyższe, aby w perspektywie 2030 roku mogły stanowić wartość dodaną dla całej gospodarki" - napisano na stronie internetowej projektu.

Projekt "Akademickie Mazowsze 2030" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. (PAP)

dpss6sh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dpss6sh

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj